In EnglishΟδοιπορικά - Προσκυνήματα

Ιερα Μονή Φιλοθέου – The Holy Monastery of Filotheou

20 Σεπτεμβρίου 2009
Η Ιερά Μονή Καρακάλλου. Πανοραμική εξωτερική άποψη. Holy Monastery of Filotheou. A panorama view.

Η Ιερά Μονή Φιλοθέου. Πανοραμική εξωτερική άποψη. Holy Monastery of Filotheou. A panorama view.

Πρώτη αναφορά της Μονής γίνεται σε έγγραφο του 1013, όταν ονομαζόταν «Μονή της Πτέρης» Δύο έτη αργότερα αναφέρεται με το σημερινό όνομά της, το οποίο φαίνεται να είναι το όνομα του κτήτορα. Κατά το 16ο αι., ηγούμενος της ήταν ο άγιος Διονύσιος ο οποίος αργότερα ίδρυσε τη Μονή του Αγίου Διονυσίου στον Όλυμπο. Στη Φιλοθέου μόνασε κατά το 18ο αι. και ο πολύς, άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός.

Στο δάσος της Μονής. The monastery forest.

Στο δάσος της Μονής. The monastery forest.

Το Καθολικό, τιμώμενο στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, κτίσθηκε στη θέση του παλαιού το 1746 και τοιχογραφήθηκε κατά τα έτη 1752 και 1765. Η Τράπεζα έχει τοιχογραφίες του 16ου αι. Το σημαντικότερο κειμήλιό της είναι η θαυματουργός αμφιπρόσωπη εικόνα με παράσταση της Παναγίας Γλυκοφιλούσας στη μία πλευρά και τη Σταύρωση στην άλλη.

Το καθολικό από βορειοδυτικά. The katholikon, from the northwest.

Το καθολικό από βορειοδυτικά. The katholikon, from the northwest.

This monastery is first mentioned in 1013, recorded as the «Monastery of Pteres». Two years later is mentioned by its present name, which to be that of the founder. In the 16th century abbot was the St Dionysios who later founded the monastery of St Dionysios on Mt. Olympos. The great St Cosmas Aetolos was a monk at this monastery in the 18th century. The katholikon dedicated to the Annunciation, was built in 1746 on the site of the earlier church, and frescoed in 1752 and 1765. The refectory contains wall-paintings of the 16th century. The monastery’s greatest treasure is a reversible icon showing the Sweetly-Kissing-Virgin on one side and the Crucifixion on the other.

 

πηγή: Xαρίτωνος Μοναχού

Ματιές στον Άθω – Images of Athos

Έκδοση 3η, Άγιον Όρος 2007

ISBN 960-7735-04-8