Πεμπτουσία· Ορθοδοξία-Πολιτισμός-Επιστήμες

Κώστας Λουδοβίκος: 1oς διεθνής έλληνας εικαστικός με το Βραβείο Lorenzo il Magnifico

24 Μαρτίου 2014

Κώστας Λουδοβίκος: 1oς διεθνής έλληνας εικαστικός με το Βραβείο Lorenzo il Magnifico

O Κώστας Λουδοβίκος συμμετέχοντας για 2η φορά στην Μπιενάλε της Φλωρεντίας 2013, απέσπασε ένα ακόμη διεθνές βραβείο, κατακτώντας το μετάλλιο “Lorenzo il Magnifico”. Το βραβείο αυτό δίνεται για πρώτη φορά σε έλληνα εικαστικό και αποτελεί τόσο μια διεθνή καλλιτεχνική καταξίωση σε επίπεδο προσωπικό, όσο και μία εθνική υπερηφάνεια και νίκη. Η Επιτροπή της μεγάλης αυτής Γιορτής του Πολιτισμού στη Φλωρεντία, αποτελείται από παγκοσμίου κύρους ιστορικούς τέχνης, από καταξιωμένους διευθυντές μεγάλων ευρωπαϊκών και αμερικανικών Μουσείων και από σπουδαίους επιμελητές Διεθνών Εκθέσεων. Ενδεικτικά το βραβείο αυτό έχει δοθεί τιμητικά στoυς Marina Abramovic, Gilbert and George, David Hockney, José Luis Cuevas κ.α. και διαγωνιστικά έχει δοθεί σε σπουδαίους διεθνείς ανερχόμενους καλλιτέχνες Moises Castillo Cruz, Wen Hua Zhao κ.α.

loudobikosmesa

Με την απονομή του βραβείου “Lorenzo il Magnifico”, όπως τόνισε ο καλλιτεχνικός Διευθυντής της Μπιενάλε 2013 Rolando Bellini, ανιχνεύεται η προσωπική ιδιοφυΐα και η πνευματική ευαισθησία έργων και δημιουργών, καθώς αυτές οι κορυφαίες δυνάμεις μπορούν προνομιακά να μεταμορφώσουν όχι μόνο την σύγχρονη τέχνη και διανόηση αλλά και ολόκληρο τον εν δεινή κρίση δυτικό πολιτισμό. Εξάλλου στους ορίζοντες του βραβείου εμπεριέχονται τα πεδία των Εικαστικών Τεχνών, του Σχεδίου και των Επιστημών του Ανθρώπου, αποδίδοντας την κορυφαία τιμή σε διεθνείς προσωπικότητες του παγκόσμιου Πολιτισμού.

“To γενικό θέμα της διεθνούς Έκθεσης ήταν: Εthics DNA of Art. Η προσπάθεια ήταν να συλληφθεί το όραμα της επείγουσας αυτής γεννητικής και γενέθλιας του πολιτισμού πράξης, που εμπεριέχει αφενός το δημιουργικό ύφος του εμπνευσμένου δημιουργού, και αφετέρου το πραγματοποιούμενο προσωπικό καλλιτεχνικό έργο. Η στόχευση της Μπιενάλε, ήταν να ανιχνευθεί, με τα έργα των συμμετεχόντων καλλιτεχνών, το υψηλό  ήθος της καλλιτεχνικής πράξης, και να αναδειχθεί έτσι, η θεμελιακή διάσταση του πολιτισμού. Διότι το προσωπικό και ποιητικό ήθος μιας βαθιά ανθρωπιστικής και οικουμενικής στάσης, πραγματώνει τα μεγάλα και παγκόσμια καλλιτεχνικά έργα και αποτελεί αληθινά το DNA της τέχνης. Αυτό το αξιακό DNA είναι ένα ακόμη κρίσιμο στοίχημα της θραυσμένης εποχής μας, και αυτό το ανθρώπινο ήθος θεωρώ ότι είναι ο προσωπικός και οικουμενικός σπόρος που μπορεί να προσφερθεί θυσιαστικά από τους εναπομείναντες δρόμους της τέχνης, της ποίησης και της σκέψης, στην ιστορικά χειμαζόμενη εποχή του 21ου αιώνα.”

“Το έργο μου έχει τίτλο «Η Σινδόνη του 21ου αιώνα» και είναι λάδι επάνω σε ύφασμα, με τη χρήση νομισμάτων  και άλλων μικτών υλικών. «Η Σινδόνη του 21ου αιώνα» έχει άμεση αναφορά στη Σινδόνη του Τορίνο. Είναι μέρος μιας σειράς που προσπαθεί να αναδείξει τον φευγαλέο και ταυτόχρονα αμετάκλητο χαρακτήρα του χρόνου, δηλ. αυτό το ηρακλείτειο ποτάμι του κόσμου. Στη σειρά αυτή ερμηνεύονται και κάποια σημαντικά και διαχρονικά γεγονότα της Βίβλου.

Τύλιξα λοιπόν με σινδόνη το σώμα του 21ο αιώνα. Και είδα ότι αποτυπώθηκαν στη σινδόνη, νοσταλγικά και μυστηριώδη ανθρώπινα λουλούδια έρωτα, πόνου και σταυρώσεων, και επάνω από αυτά,  είδα να σχηματίζεται με νομίσματα, το αινιγματικό τέρας του χρήματος. Φαίνεται πως για όλη την Ανθρωπότητα, για τον Πολιτισμό και για την Τέχνη, ο αιώνας αυτός, θα περάσει από τις ύστατες συμπληγάδες της θεανθρώπινης Νοσταλγίας και του εξουσιαστικού χρήματος.”