Πεμπτουσία· Ορθοδοξία-Πολιτισμός-Επιστήμες

Μουσικοί σταθμοί στα ίχνη του Ελ Γκρέκο

27 Νοεμβρίου 2014

Μουσικοί σταθμοί στα ίχνη του Ελ Γκρέκο

Μουσικοί-Σταθμοί-στα-ίχνη-του-Ελ-Γκρέκο-660x400

Ποια ήταν η σχέση του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου με τη μουσική;Μια συναυλία που παρακολουθεί μουσικά το ταξίδι του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου από τη μεταβυζαντινή Κρήτη, στη Βενετία της Αναγέννησης και από εκεί στο Τολέδο θα πραγματοποιηθεί σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ένας ηχητικός πίνακας που αναπαριστά το μουσικό περιβάλλον της εποχής και των τόπων όπου έζησε και ζωγράφισε ο μεγάλος Κρητικός (Κρήτη: 1541-1568, Βενετία-Ρώμη: 1568-1576, Τολέδο: 1576-1614). Τις δικές του μουσικές απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά θα δώσει το συγκρότημα «Εν Χορδαίς», σε συνεργασία με το Ensemble Constantinople, με τη συναυλία «Μουσικοί σταθμοί στα ίχνη του Ελ Γκρέκο», μία εκδήλωση που εντάσσεται στο πλαίσιο του Κύκλου Επιλογές.

Οι “Εν Χορδαίς”, το πολυβραβευμένο σχήμα, το οποίο αναδεικνύει την ελληνική και μεσογειακή μουσική κληρονομιά και έχει βραβευθεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό, συμπράττουν με διακεκριμένους ιταλούς και ιρανοκαναδούς καλλιτέχνες, τον διεθνούς φήμης ιταλό τενόρο Mάρκο Μπίσλεϊ, την καναδή σοπράνο Σουζί Λεμπλάν, καθώς και με τη Μαρία Φαραντούρη που θα ερμηνεύσει αποσπάσματα από τον «Ερωτόκριτο» αλλά και μεσαιωνικά τραγούδια.

farantouri_2014-640x320

Έργα μεταβυζαντινών μελουργών, σκοποί και τραγούδια από την κρητική παράδοση (στίχοι από τον «Ερωτόκριτο» του Βιντσέντζου Κορνάρου και την «Ερωφίλη» του Γεωργίου Χορτάτση), καθώς και αναγεννησιακή μουσική από την Ιταλία και την Ισπανία θα δώσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα στους ακροατές.

Το πρώτο μέρος της βραδιάς αποτελείται από οργανικά κομμάτια και τραγούδια του 14ου, 15ου και 16ου αι. της ισπανικής, ιταλικής και ελληνικής παράδοσης. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης εκλογή στίχων από την Ερωφίλη του Γεωργίου Χορτάτζη σε μουσική του Ηλία Ανδρεουλάκη.

Στο δεύτερο μέρος, το μουσικό ταξίδι στον χρόνο συνεχίζεται με συνθέσεις γνωστών αναγεννησιακών μουσουργών από την Ιταλία (Κατσίνι, Περγκολέζι, Τρομποντσίνο) αλλά και άλλες χώρες, με ένα απόσπασμα από βυζαντινό κράτημα, μία ταραντέλα,  καθώς και με μία εκλογή στίχων από τον Ερωτόκριτο του Βιτσέντζου Κορνάρου σε μουσική βασισμένη στην προφορική κρητική παράδοση.

greco3

%enxordais%