Πεμπτουσία· Ορθοδοξία-Πολιτισμός-Επιστήμες

Η Σοφία Καλογεροπούλου στην Πάτμο

5 Αυγούστου 2015

Η Σοφία Καλογεροπούλου στην Πάτμο

Ξεκίνησε φέτος τη λειτουργία της στην Πάτμο η νέα αίθουσα τέχνης Kapopoulos Fine Arts – Patmos Gallery, η οποία στεγάζεται σε έναν ιδιαίτερο χώρο, στην Χώρα της Πάτμου. Πρώτη φιλοξενούμενη καλλιτέχνης, η ναΐφ ζωγράφος Σοφία Καλογεροπούλου. Τα εγκαίνια της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν παρουσία της ζωγράφου στις 25 Ιουλίου, ενώ η έκθεση συνεχίζεται ως τις 9 Αυγούστου.

STIGMIOTYPO APO TA EGKAINIA aristera diakrinetai i Sofia Kalogeropoulou

Στιγμιότυπο από τα εγκαίνια, αριστερά η Σοφία Καλογεροπούλου

Πρώην σολίστ της Κρατικής Όπερας της Βιέννης και καταξιωμένη ζωγράφος, η Σοφία Καλογεροπούλου διακατέχεται από έντονη μουσικότητα στην ενασχόληση της με την ζωγραφική. Τα έργα της αναδύουν νότες και μελωδίες, από την Ελλάδα και την Ανατολή. Στο γνωστό δικό της ύφος που στηρίζεται στην παράδοση, τη μυθολογία, αλλά και την όπερα, η Σοφία Καλογεροπούλου κάνει ένα ταξίδι στο χρόνο. Συνεπιβάτες της σ’ αυτό το ταξίδι, οι φιλότεχνοι κάτοικοι και επισκέπτες της Πάτμου, οι οποίοι έχουν την ευκαιρία να δουν τα έργα της, τα οποία είναι εμπνευσμένα από χαρακτηριστικά τοπία της χώρας μας, αλλά και τον Βόσπορο και πολλά ακόμα θέματα ζωγραφισμένα μοναδικά από τη Σοφία Καλογεροπούλου, με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο.

Istories Anatolis tis Sofias Kalogeropoulou

Ιστορίες Ανατολής, της Σοφίας Καλογεροπούλου

 Μια ζωγραφική γνήσια ναΐφ, άδολα λαϊκή, στην οποία η αρμονική συνύπαρξη ανθρώπου – φύσης, έχει τον πρώτο λόγο. Η Σοφία Καλογεροπούλου με το δικό της τρόπο αγωνιά να περιγράψει, αυτά που κινδυνεύουν να χαθούν: παραδόσεις, φύση, ιστορία. Και με αυτό τον τρόπο, μέσα από τις εικαστικές της αναζητήσεις, καταφέρνει τελικά να τα διασώσει. Χρησιμοποιώντας το όχημα του χρόνου η Σοφία Καλογεροπούλου, μας οδηγεί από το χθες στο σήμερα και το αύριο, ανοίγοντας νέους δρόμους, τόσο στην τέχνη όσο και στο πολιτισμικό τοπίο της χώρας μας. «Η ελληνική ναΐφ ζωγραφική πηγάζει από τη βυζαντινή τεχνοτροπία. Τα υλικά, το ξύλο, τα νεροχρώματα, η προοπτική, επιτυγχάνεται με την πολυχρωμία, τα περίπλοκα σχήματα, τα περιγράμματα και δεν αγαπά τα κενά. Είναι περιγραφική αλλά κυρίως συμβολική και εξαιρετικά πολυεπίπεδη.[1] Είναι τέχνη περιθωριακή», έχει πει η καλλιτέχνης, η οποία θεωρεί τον Θεόφιλο ως τον πιο σπουδαίο ναΐφ ζωγράφο διεθνώς.

 

Κατερίνα Χουζούρη

[1]http://www.mcf.gr/el/program/ev=mithoi_procnosis_ekthesi_tis_sofias_kaloceropoiloi