Πεμπτουσία· Ορθοδοξία-Πολιτισμός-Επιστήμες

«Ευθανασία: δικαίωμα στον θάνατο;» (Κατερίνα Χουζούρη)

27 Απριλίου 2016

«Ευθανασία: δικαίωμα στον θάνατο;» (Κατερίνα Χουζούρη)

Η ευθανασία είναι ένα τεράστιο ζήτημα, που προβληματίζει επιστήμονες πολλών γνωστικών αντικειμένων: της Φιλοσοφίας, της Θεολογίας, της Ιατρικής, της Νομικής. Το Megaron Plus, θα προσπαθήσει να προσεγγίσει αυτό το θέμα, στο πλαίσιο του Kύκλου «Η επιστήμη στη ζωή μας», τον οποίο επιμελείται ο ομότιμος καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών, Ηλίας Κούβελας.

VASILEIOSKALLIAKMANIS (2)

Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Ι. Καλλιακμάνης,

Για το σκοπό αυτό έχει προσκαλέσει διακεκριμένους επιστήμονες, οι οποίοι θα συμμετάσχουν στη συζήτηση με θέμα «Ευθανασία: δικαίωμα στον θάνατο;» την Πέμπτη 12 Μαΐου, στις 7 το βράδυ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Stavroula Tsinorema (1)

Σταυρούλα Τσινόρεμα, καθηγήτρια Φιλοσοφίας και Βιοηθικής Πανεπιστημίου Κρήτης

Ομιλητές θα είναι: ο Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Ι. Καλλιακμάνης, καθηγητής Τμήματος Θεολογίας Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα μιλήσει με θέμα «Από το ευ ζην στο ευ θνήσκειν: διλήμματα μπροστά στην εξατομίκευση του θανάτου»), η Σταυρούλα Τσινόρεμα, καθηγήτρια Φιλοσοφίας και Βιοηθικής Πανεπιστημίου Κρήτης, η οποία θα εξετάσει το ερώτημα «Υπάρχει “δικαίωμα” στον θάνατο;» και η Νίνα Μαγκίνα-Βλαχαντώνη, Ιατρός Πνευμονολόγος-Εντατικολόγος, η ομιλία της οποίας έχει τίτλο «Μπροστά στο τέλος… με εξαντλημένη την ιατρική φαρέτρα».

N-Maguina-photo-1

Νίνα Μαγκίνα-Βλαχαντώνη, Ιατρός Πνευμονολόγος-Εντατικολόγος

 Συντονίζει ο Νίκος Φραγκάκης, δικηγόρος-αντιπρόεδρος της Κίνησης Πολιτών για μια Ανοιχτή Κοινωνία, ο οποίος θα παρουσιάσει επίσης την εισήγηση «Ευθανασία, μεταίχμιο ζωής και θανάτου». Η είσοδος στη διάλεξη είναι ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας. Η διανομή των δελτίων αρχίζει στις 5:30 μ.μ.

«Ο θάνατος είναι ένα απλό συμβάν για τη μετάβαση του προσώπου σε έναν άλλο τρόπο προσωπικής ύπαρξης.  Η ζωή δεν ανήκει στον άνθρωπο άλλα στον Θεό, γι’ αυτό και δεν μπορεί να παρεμβαίνει κανείς σε κάτι που δεν το προσδιόρισε. Ο πόνος είναι ευεργετικός στη ζωή του ανθρώπου γιατί, εκτός των άλλων, αναπτύσσει και ισχυρούς δεσμούς αγάπης μεταξύ των ανθρώπων. Επομένως η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν δέχεται τη λεγόμενη ευθανασία. Το ότι με νομοθετική κάλυψη γίνεται προσπάθεια στον ευρωπαϊκό χώρο να αντιμετωπισθούν τέτοια σοβαρά ζητήματα, τα οποία απασχόλησαν αιώνες τη φιλοσοφική και θεολογική σκέψη, όπως η ζωή, ο θάνατος, ο πόνος, η αγάπη μεταξύ των ανθρώπων για χάρη μάλιστα μιας χρησιμοθηρίας, ευζωίας και οικονομικών σκοπιμοτήτων, δεν είναι από τις καλές στιγμές των Ευρωπαίων.  Και εμείς δεν έχουμε ανάγκη να τους μιμηθούμε, γιατί αυτή η πρακτική είναι ξένη προς την αρχοντική μας παράδοση, η οποία αντιμετωπίζει τέτοιου είδους θέματα πιο ανθρώπινα και ολοκληρωμένα τόσο σε υπαρξιακό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο», είχε δηλώσει στις 03/12/2000, στην Εφημερίδα «το Βήμα»[1], ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ.κ. Ιερόθεος, με αφορμή απόφαση της Ολλανδίας να νομιμοποιήσει, ­ υπό αυστηρές προϋποθέσεις ­ την ευθανασία.

Κατερίνα Χουζούρη

[1] http://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=128465