Επιστήμες, Τέχνες & Πολιτισμός

Είναι πραγματικά ασφαλές το παιδί μέσα στο αυτοκίνητο;

2 Φεβρουαρίου 2017

Είναι πραγματικά ασφαλές το παιδί μέσα στο αυτοκίνητο;

e64f62e381274a448fdc1b456fdc6913Ο κανόνας για να είναι πραγματικά ασφαλές το παιδί μέσα στο αυτοκίνητο είναι απλός: Κάθε φορά που μπαίνουμε στο αυτοκίνητο φοράμε ζώνη ασφαλείας (και όχι μόνο το παιδί αλλά και οι ενήλικες, ώστε να λειτουργούμε ως παράδειγμα μίμησης για το μικρό παιδί). Σας φαίνεται υπερβολικό να επιμείνετε να φορέσει το παιδί ζώνη ασφαλείας για απόσταση μερικών τετραγώνων; Οι στατιστικές θα σας αλλάξουν γνώμη: Σε ποσοστό 40% τα ατυχήματα με αυτοκίνητο συμβαίνουν σε απόσταση 3 χιλιομέτρων από το σπίτι μας. Κι ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι πως όταν ξεκινάμε και όταν πλησιάζουμε στο σπίτι μας, χαλαρώνουμε την προσοχή και μειώνεται η εγρήγορσή μας στο δρόμο.
Ποτέ το παιδί χωρίς ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητο
Από το 2006 η χρήση της ζώνης ασφαλείας είναι υποχρεωτική σε όλη την ΕΕ για όλα τα οχήματα. Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τόσο οι οδηγοί όσο και οι επιβάτες οφείλουν να φορούν ζώνη ασφαλείας σε κάθε κάθισμα στο οποίο αυτή υπάρχει.
Σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΕ για την ασφάλεια των του παιδιού στο αυτοκίνητο:
• Τα παιδιά που έχουν ύψος κάτω του 1,35 μ., ή ταξιδεύουν με αυτοκίνητο/φορτηγό που διαθέτει εξοπλισμό ασφαλείας (π.χ. παιδικό καρεκλάκι), πρέπει να χρησιμοποιούν σύστημα ασφαλείας εγκεκριμένο για το ύψος τους.
• Τα ψηλότερα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιούν τη ζώνη ασφαλείας για ενηλίκους.
• Για να είναι ασφαλής η χρήση της ζώνης ασφαλείας στα παιδιά, η επάνω πλευρά της θα πρέπει να φτάνει στο στέρνο ανάμεσα στο στήθος. Διαφορετικά είναι απαραίτητη χρήση ανυψωτικού καθίσματος που θα φέρει το παιδί στο κατάλληλο ύψος για να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια η ζώνη.
«Έχω αερόσακους. Είναι απαραίτητη η ζώνη;”
Οι αερόσακοι δεν αποτελούν υποκατάστατο της ζώνης ασφαλείας. Αναφορικά με τη ζώνη και την ασφάλεια, όταν υπάρχουν αερόσακοι η χρήση της είναι ακόμη πιο απαραίτητη όταν το αυτοκίνητο διαθέτει αερόσακους καθώς προλαμβάνει σοβαρούς τραυματισμούς από την πρόσκρουση του αερόσακου στο στέρνο και το κεφάλι.
Η δεύτερη σημαντικότερη αιτία θανάτου
Η μη χρήση ζώνης ασφαλείας αποτελεί τη δεύτερη σημαντικότερη αιτία θανάτου στα τροχαία ατυχήματα, μετά την ανάπτυξη ταχύτητας. Είναι δε σημαντικότερη αιτία και από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Σχετική μελέτη που έγινε κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η εφαρμογή μέτρων υπέρ της χρήσης της ζώνης ασφαλείας θα μπορούσε να σώζει στην ΕΕ μέχρι και 7.300 ζωές τον χρόνο.

Πηγή:  capital.gr