Πεμπτουσία· Ορθοδοξία-Πολιτισμός-Επιστήμες

Οι Οικουμενικές Σύνοδοι περί της Θεοτόκου

12 Μαρτίου 2017

Οι Οικουμενικές Σύνοδοι περί της Θεοτόκου

Οι Θεοφόροι Πατέρες της Εκκλησίας μας με τη Χάρη και τον φωτισμό του Αγ. Πνεύματος εδογμάτισαν και για το θέμα της Παναγίας μας. Η αιώνια τους αυτή παρακαταθήκη έχει ως εξής, πολύ συνοπτικά και επιγραμματικά :

theotokos

Α΄ Οικουμενική Σύνοδος (Νίκαια 325):
Πιστεύομε στον Ιησού Χριστό «..σαρκωθέντα εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της παρθένου και ενανθρωπήσαντα.»

Γ΄ Οικουμενική Σύνοδος (Έφεσος 431):
«..ομολογούμεν την αγίαν Παρθένον ΘΕΟΤΟΚΟΝ, διά το τον Θεόν Λόγον σαρκωθήναι και ενανθρωπήσαι και εξ αυτής της συλλήψεως ενώσαι εαυτώ τον εξ αυτής ληφθέντα ναόν.» Από την πρώτη στιγμή της άμωμης Συλλήψεως ενώθηκε η Θεότητα με το ανθρώπινο σώμα και γεννήθηκε ο Θεάνθρωπος. Δικαίως επομένως η Παναγία μας ονομάζεται και τιμάται ως ΘΕΟΤΟΚΟΣ.

Δ΄ Οικουμενική Σύνοδος (Χαλκηδόνα 451):
«..ένα και τον αυτόν ομολογείν Υιόν τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν, προ αιώνων μέν εκ του Πατρός γεννηθέντα κατά την Θεότητα και διά την ημετέραν σωτηρίαν εκ Μαρίας της Παρθένου της Θεοτόκου κατά την ανθρωπότητα..» Ένας είναι ο Κύριός μας, ο Ιησούς Χριστός. Θεός και Άνθρωπος. Θεός, αφού γεννήθηκε από τον Πατέρα προ πάντων των αιώνων. Άνθρωπος αφού γεννήθηκε από την Παναγία μας. Θεάνθρωπος!

Πηγή: Εορτολόγιο 2014, Ιεράς Μητροπόλεως Ελευθερουπόλεως