Πεμπτουσία· Ορθοδοξία-Πολιτισμός-Επιστήμες

«ΝΟΣΤΟΣ ΑΔΗΛΩΝ» (Κατερίνα Χουζούρη)

23 Μαρτίου 2017

«ΝΟΣΤΟΣ ΑΔΗΛΩΝ» (Κατερίνα Χουζούρη)

Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση του κοινού στην έκθεση του Χρήστου Μποκόρου «Όψεις Αδήλων», το Μουσείο Μπενάκη αποφάσισε να φιλοξενήσει στους χώρους του, στο Κτήριο της οδού Πειραιώς, μία νέα έκθεση έργων του σημαντικού καλλιτέχνη, αυτή τη φορά με τον τίτλο «Νόστος Αδήλων».

Bokoros-nostos-OLOFWTO

Χρήστος Μποκόρος, Ολόφωτο, ελαιογραφία σε ξύλο, 56Χ40 εκ, 2002

Η έκθεση θα ανοίξει για το κοινό την Πέμπτη 23 Μαρτίου και θα διαρκέσει έως τις 14 Μαΐου.

Η λέξη Νόστος εμπεριέχει την έννοια της επιστροφής, μετά από μια διαδικασία περιπέτειας, αλλά και προσωπικής κάθαρσης. Άλλωστε και οι λέξεις που προέρχονται από τη λέξη αυτή (νόστος εκ του νέομαι = έρχομαι), συνδέονται με τη νοσταλγία, αλλά και την ικανοποίηση που προκύπτει από την ευόδωση της ατομικής περιπέτειας του καθενός (νόστιμος, νόστιμον ήμαρ).

bokoros-nostos-ELIA

Χρήστος Μποκόρος, Ελιά, ελαιογραφία σε ξύλο, 56Χ40 εκ, 2002

Η επιλογή της λέξης αυτής, για την νέα έκθεση του Χρήστου Μποκόρου, η οποία θα φιλοξενηθεί στον πρώτο όροφο του κτηρίου της οδού Πειραιώς, σηματοδοτεί αφενός τη σύνδεση με την προηγούμενη έκθεση «Όψεις Αδήλων» και αφετέρου, την επιστροφή στο Μουσείο Μπενάκη του σπουδαίου συνόλου που απαρτίζουν «Τα Στοιχειώδη».

Bokoros-nostos-KLHMA

Χρήστος Μποκόρος, Κλήμα, ελαιογραφία σε ξύλο, 56Χ40 εκ, 2002

Η έκθεση  «Νόστος Αδήλων», δεν είναι απλώς μια επανέκθεση των έργων του Χρήστου Μποκόρου σε ένα διαφορετικό χώρο. Προέκυψε, κατά κάποιον τρόπο, ως αναγκαία εξέλιξη μετά τη ανταπόκριση του κοινού στις «Όψεις Αδήλων», αλλά και στην επιθυμία για συνέχιση της σχέσης που χτίστηκε ανάμεσα στον καλλιτέχνη, το Μουσείο Μπενάκη και το κοινό, κατά τη διάρκεια της πρώτης έκθεσης.

bokoros-nostos-MELISSES

Χρήστος Μποκόρος, Μέλισσες, ελαιογραφία σε ξύλο, 56Χ40 εκ, 2002

Με επίκεντρο «Τα Στοιχειώδη», που επιστρέφουν στο Μουσείο Μπενάκη μετά τη μεγάλη έκθεση στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Μόσχας, τα υπόλοιπα έργα  σηματοδοτούν την οδό που οδήγησε σ’ αυτά.  Με τα «Στοιχειώδη» επιτυγχάνεται το «νόστιμον ήμαρ», όχι όμως με την έννοια της ολοκλήρωσης, αλλά ως εφαλτήριο για μια νέα περιπέτεια.

Bokoros-nostos-RODIA

Χρήστος Μποκόρος, Ροδιά, ελαιογραφία σε ξύλο, 56Χ40 εκ, 2002

Τίθεται, με τον τρόπο αυτό, μια βάση αυτοπροσδιορισμού ικανή να μεταλαμπαδεύσει το νόημα και τη δυναμική της στον επισκέπτη, ο οποίος μετατρέπεται σε συνοδοιπόρο του καλλιτέχνη και συμμέτοχο της τέχνης του, με στόχο την προσωπική του ανάταση.

Bokoros-nostos-SYKIA

Χρήστος Μποκόρος, Συκιά, ελαιογραφία σε ξύλο, 56Χ40 εκ, 2002

Στην έκθεση παρουσιάζονται επίσης για πρώτη φορά, σημαντικά έργα του Χρήστου Μποκόρου, τα οποία ανήκουν στη συλλογή της ΑΓΕΤ Ηρακλής και δημιουργήθηκαν ειδικά για το ημερολόγιο της εταιρίας, το 2002, καθώς και άλλα  από την προσωπική συλλογή του καλλιτέχνη και από ιδιωτικές συλλογές.

Bokoros-nostos-FRAGKOSYKIA

Χρήστος Μποκόρος, Φραγκοσυκιά, ελαιογραφία σε ξύλο, 56Χ40 εκ, 2002

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν ξεναγήσεις από τον ίδιο τον καλλιτέχνη και συγκεκριμένα στις 12.30μ.μ.:

Την Κυριακή 26/03/2017,

το Σάββατο 01/04/2017

και το Σάββατο 08/04/2017.

Bokoros-nostos-FEGGARAKI

Χρήστος Μποκόρος, Φεγγαράκι, ελαιογραφία σε ξύλο, 56Χ40 εκ, 2002

Ο Χρήστος Μποκόρος γεννήθηκε το 1956 και μεγάλωσε στο Αγρίνιο. Σπούδασε νομικά στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στην Καστέλα. Έχει εκπροσωπήσει πολλές φορές την Ελλάδα και έχει διακριθεί σε διεθνείς διοργανώσεις.  Έχει εκθέσει σε πολλές χώρες του κόσμου και έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές, εντός και εκτός της Ελλάδας.

Κατερίνα Χουζούρη