Πεμπτουσία· Ορθοδοξία-Πολιτισμός-Επιστήμες

Ανάδειξη των Βασικών Ομοιοτήτων του Management και της Ποιμαντικής (Αθανάσιος Κολιοφούτης, Δρ. Θεολογίας – Εκπαιδευτικός)

2 Δεκεμβρίου 2017

Ανάδειξη των Βασικών Ομοιοτήτων του Management και της Ποιμαντικής (Αθανάσιος Κολιοφούτης, Δρ. Θεολογίας – Εκπαιδευτικός)

(Προηγούμενη δημοσίευση:http://www.pemptousia.gr/?p=176909)

 Η Σημασία της Εφαρμογής Κανόνων στην Άσκηση της Διοικητικής Εξουσίας του Μάνατζερ και του Ποιμένα.

Και στις δύο περιπτώσεις, μάνατζερ και ποιμένας καλούνται να οργανώσουν τις δομές που εκπροσωπούν με βάση διακριτούς κανόνες. Η επιχείρηση λειτουργεί σύμφωνα με ένα πλαίσιο τυπικών ή άτυπων κανόνων, που ρυθμίζουν ή υποχρεώνουν σε συμμόρφωση την ατομική ή ομαδική συμπεριφορά των ανθρώπων. Η θέσπιση κανόνων δεοντολογίας και συμπεριφοράς σε διαφορετικά επίπεδα λειτουργίας μιας επιχείρησης αποτελεί μια αναμφισβήτητη πραγματικότητα. Ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η εφαρμογή συστημάτων διαχείρισης της ποιότητας των παραγόμενων από μια εταιρεία προϊόντων ή των παρεχόμενων εξ αυτής υπηρεσιών σχετίζονται άμεσα με όλα τα παραπάνω. Όλα αυτά τα συστήματα θεμελιώνονται σε κανόνες που περιβάλλονται από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς με καθολικό κύρος και αναμφισβήτητη εμπιστοσύνη[1].

Τα γνωστά συστήματα ISO, με τις προδιαγραφές των οποίων προσπαθεί πλέον να λειτουργεί κάθε επιχείρηση, δεν αποτελούν παρά μια κοινώς αποδεκτή σύμβαση κανόνων, που έρχονται να διασφαλίσουν και να επικυρώσουν την ποιότητα των παραγόμενων προϊόντων ή των παρεχόμενων υπηρεσιών, κατά τρόπο που να ικανοποιεί διαρκώς πελάτες και επιχείρηση[2]. Ταυτόχρονα, η θεσμική εκπροσώπηση μιας επιχείρησης, η σχέση των διοικητικών στελεχών της με τους υπόλοιπους εργαζόμενους ή οι φορολογικές υποχρεώσεις της οφείλουν να είναι σύμφωνα με το σύνταγμα και τους υπόλοιπους κανόνες δικαίου που διέπουν τη λειτουργία ενός κράτους, στο πλαίσιο του οποίου λειτουργεί μια επιχείρηση[3].

Από την άλλη πλευρά, είναι γεγονός ότι ο ποιμένας ποιμαίνει τα λογικά πρόβατα του Χριστού όχι κατά τη βούληση του, αλλά κατά τη βούληση του Θεού, όπως αυτή εκφράζεται στην Αγία Γραφή και τους κανόνες της Εκκλησίας[4]. Η Εκκλησία λειτουργεί επί τη βάσει των Ιερών Κανόνων, οι οποίοι φυλάττοντας  τους « ὅρους τῆς δοθείσης ἡμῖν ἐλευθερίας[5] », ρυθμίζουν τη ζωή των μελών της Εκκλησίας και διαγράφουν τα όρια της ἐν Χριστῷ Ελευθερίας των πιστών. Έτσι, οι κανόνες προβάλλονται ως εφαρμογές των δογμάτων στην πρακτική ζωή των χριστιανών και αποτέλεσμα της συνεχούς επιστασίας του αγίου Πνεύματος στη ζωή της Εκκλησίας[6]. Τα διάφορα ποιμαντικά προβλήματα επιλύονται τελικά, με βάση τον λόγο του Θεού, που εμπεριέχεται στους κανόνες, και όχι την πεπτωκυία ανθρώπινη βούληση, η οποία αποτελεί προϊόν πνευματικής διαστροφής και σύγχυσης και όχι ασφαλής πυξίδα προσανατολισμού στην οδό της σωτηρίας των ανθρώπων[7].

(Συνεχίζεται)

[1] Γεωργοπούλου, Β. 2005. Εταιρική κοινωνική ευθύνη : η οικοδόμηση μιας νέας σχέσης ανάμεσα στην επιχείρηση και την κοινωνία. Διοικητική Ενημέρωση. 34 : 5-13, Ιούλιος, http://www.special-edition.gr/pdf_dioik_enim/pdf_de_34/georgopo.pdf.

[2] Σύμφωνα για παράδειγμα, με το σύστημα ποιότητας 9001, ο οργανισμός θα πρέπει να καθιερώνει, να τεκμηριώνει, να θέτει σε εφαρμογή και να διατηρεί ένα σύστημα διαχείρισης της ποιότητας, βελτιώνοντας διαρκώς την αποτελεσματικότητά του : « The organization shall establish, document, implement and maintain a quality management system and continually improve its effectiveness in accordance with the requirements of this International Standard » : http:// cucqae. cu. edu. eg/materials/ ISO_9001_2008.pdf

[3] Φλώρος, Χ. 1993. Σύγχρονη διοικητική των επιχειρήσεων. Αθήνα : Σύγχρονη Εκδοτική, σ. 78.

[4] π. Καψάνης, Γ. 2003.  Η ποιμαντική διακονία κατά τους ιερούς κανόνας. Αθήνα : Άθως, σ. 14.

[5] Μάρκου Ερημίτου, Περί τοῦ θείου Βαπτίσματος, PG 65,989.

[6] Π. Καψάνης, Γ. Όπ. παρ. σ. 66.

[7] Όπ. παρ. σ. 70.