Υπόθεση Μονής Βατοπαιδίου

Οι «προστάτες του λαού» και η αλήθεια (4ο και τελευταίο μέρος) – Ανακοίνωση Ι.Μ.Μ. Βατοπαιδίου

5 Δεκεμβρίου 2008

Οι «προστάτες του λαού» και η αλήθεια (4ο και τελευταίο μέρος) – Ανακοίνωση Ι.Μ.Μ. Βατοπαιδίου

vatopediouΗ συνέχεια του άρθρου

Οι «προστάτες του λαού» και η αλήθεια (3ο μέρος) – Ανακοίνωση Ι.Μ.Μ. Βατοπαιδίου

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Ι.Μ.Μ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ

4ο σημείο αναφοράς:

Γιατί θα έπρεπε να ασχοληθούν τα μεγάλα κανάλια με το θέμα;
Είναι η ικανότητα της Μονής να κουκουλώνει το θέμα (αν είναι ποτέ δυνατόν…) ή μήπως είναι θέμα που επιλύεται από τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας τα οποία είναι τα μόνα αρμόδια να λύσουν την διαφορά;
Κανένα σοβαρό κανάλι δεν ασχολείται δεοντολογικά με ένα θέμα που δεν προσφέρεται, όπως ορέγονται κάποιοι στην Ξάνθη, για λαϊκή κατανάλωση, αφού από το 1995 μέχρι το 2005 επιλύεται από τα νόμιμα αρμόδια όργανα της Πολιτείας.
Για την ανταλλαγή υπάρχουν ήδη γνωμοδοτήσεις και νεότερες υπουργικές αποφάσεις που είναι γνωστές σε όλους τους φορείς της περιοχής. Με δεδομένο ότι η Ιερά Μονή έχει δώσει στο Ελληνικό Δημόσιο για την αποκατάσταση προσφύγων όλα τα άλλα μετόχια της, θα έπρεπε τουλάχιστον να αναγνωρίζεται η ιστορική αυτή θυσία της.
Για την ιστορία, τα Μετόχια που δόθηκαν είναι η περιοχή της Ουρανούπολης και το νησί Αμμουλιανή, 29.000 στρέμματα στην Χαλκιδική, τα μετόχια “Βατοπαιδίου” στην Ορμύλια και Πρόβλακος στα Ν. Ρόδα, αντιστοίχως 12.000 και 3.500 στρεμμάτων στην… Χαλκιδική επίσης, ενώ στη Θάσο δόθηκαν τρία μετόχια: το του Λιμένος, το του Ραχωνίου, το του Βουλγάρου.

5ο σημείο αναφοράς:

Το κάθε Δικαστήριο και το Ελληνικό Δημόσιο δεσμεύονται από το Νόμο της προδικασίας, έτσι ώστε να καθίσταται περιττή οποιαδήποτε άλλη διαδικασία που θα κόστιζε μόνο χρόνο και ταλαιπωρία στο Δημόσιο και στη Μονή. Έτσι λοιπόν, το κοινό αίτημα της Μονής και του Ελληνικού Δημοσίου περί μη έκδοσης απόφασης από το Δικαστήριο της Κομοτηνής, είναι απόλυτα λογικό και νομικά ορθό.
Είναι όμως παράξενο πώς διατείνονται κάποιοι, ότι γνώριζαν πως η απόφαση που θα εκδίδονταν από το Πολυμελές Δικαστήριο της Κομοτηνής, θα ήταν θετική για το Ελληνικό Δημόσιο.
Αλήθεια, είναι ποτέ δυνατόν να γνωρίζουν κάποιοι τις αποφάσεις των δικαστηρίων, πριν εκδοθούν αυτές;
Ποιες ήταν οι πηγές των πληροφοριών τους; Μήπως μέσα από την σύνθεση του Πολυμελούς Δικαστηρίου της Κομοτηνής;
Ποιος τελικά πρέπει να μιλήσει για διαπλοκή με την δικαστική εξουσία;

6ο σημείο αναφοράς:

Το Ελληνικό Δημόσιο όφειλε να τακτοποιήσει τη διαδικασία συμβιβασμού που άρχισε ήδη από το 1930 και είναι υπόχρεο να τακτοποιήσει την εκκρεμότητα των 35.000 στρεμμάτων της Μονής στην Χαλκιδική. Είναι δύσκολο να αμφισβητηθούν οι απόψεις του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, δεδομένου ότι όλες οι ιστορικές μαρτυρίες βρίσκονται στα δικά του αρχεία και τέλος είναι υπερβολικό να υπονοείται ότι αυτός και η Μονή τελικά ψεύδονται, παρουσιάζοντας τα αλλεπάλληλα πατριαρχικά σιγίλια τα οποία γράφτηκαν σε καιρό τουρκοκρατίας και τα οποία αναφέρουν ότι «η Λίμνη και η περιοχή της ανήκει στο Βατοπαίδι».
Αραγε, ποιος τούρκος διοικητής θα επέτρεπε στους παναγιώτατους πατριάρχες να ψεύδονται εγγράφως και δεν θα παρενέβαινε να αποδείξει αμέσως ότι η Λίμνη και οι εκτάσεις ανήκουν στο Τουρκικό Δημόσιο;
Ένα μόνο τέτοιο “ψευδές” έγγραφο θα προκαλούσε την μήνι των Τούρκων. Είναι γνωστή στον Παναγιώτατο η πληθώρα των πατριαρχικών σιγιλίων που μαρτυρούν την αλήθεια και ερμηνεύουν τα αυτοκρατορικά χρυσόβουλα, γι’ αυτό και κατέθεσε την υπέρ της Μονής μαρτυρία του, παρόλο που δεν γνώριζε και το νεότερο αρχείο που βρίσκεται στη Μονή και την εκκρεμότητα των 35.000 στρεμμάτων της Μονής στη Χαλκιδική που δόθηκαν απ’ αυτή στο Δημόσιο, προκειμένου να παραμείνει η κυριότητα της Μονής στη Λίμνη και τα ιχθυοτροφεία με τα γνωστά τους όρια.
Σήμερα, μια αγιορείτικη μονή, που αριθμεί πάνω από εκατό μοναχούς, κατηγορείται, στην Ξάνθη μόνο, για ανεντιμότητα από κάποιους που διεκδικούν την παραμονή τους στην επικαιρότητα, κοπτόμενοι για το «συμφέρον» του λαού».
Ίσως το πράγμα να είναι λίγο περίεργο.
Ίσως όμως το αισθητήριο του λαού, που είναι αλάνθαστο, να είναι τελικά η απάντηση σε όσους ενημερώνοντας εσφαλμένα τους φορείς παίζουν παιγνίδια στην πλάτη του.
Αναιμική γίνεται κάθε αντίδραση από το λαό, όταν ο λαός γνωρίζει ότι δεν υπάρχει αλήθεια πίσω από λόγια, που δεν έχουν σκοπό τα πραγματικά του συμφέροντα. Ο λαός, σήμερα, γνωρίζει ποιοι τον αγαπούν, ποιοι προσεύχονται γι’ αυτόν και ποιοι όχι.
Σήμερα, ο μέσος όρος επισκεπτών της Μονής, για όλο το διάστημα ανοίξεως, καλοκαιριού και φθινοπώρου, ξεπερνά τους εκατόν επισκέπτες ημερησίως, περίπου 25.000 στον χρόνο, που φιλοξενούνται δωρεάν. Οι βιβλιοθήκες, οι κειμηλιακοί θησαυροί, τα αρχιτεκτονήματα, είναι αυτοκρατορικά και μοναδικά, ώστε να αποτελούν καύχημα για την Ελλάδα και να προκαλούν το διεθνές ενδιαφέρον. Κατά πόσο πρέπει να θεωρείται ανέντιμη η παρουσία τόσον νέων επιστημόνων μοναχών (και Ξανθιωτών), απ’ όλο τον κόσμο, σε μια τέτοια Μονή;
Μια χιλιόχρονη Μονή, που έχει αντέξει αλλόθρησκους κατακτητές σε όλα τα χρόνια της δουλείας, έχει και την θέληση και την εμπειρία να αντέξει και άλλες σύγχρονες δυσκολίες. Η χιλιόχρονη και πλέον ύπαρξή της αποδεικνύει ότι θα συνεχίσει να υπάρχει, μιας που είναι αφιερωμένη και προστατευμένη από την Μητέρα του Θεού την Παναγία μας, ενώ η ζωή όλων μας, σε σύγκριση με την παρελθούσα και μέλλουσα ύπαρξη της, είναι ελάχιστη. Η ιδιαίτερη αυτή προστασία του Αγίου Όρους και της Μονής Βατοπαιδίου από την Μητέρα του Θεού, στην οποία ανήκει το Περιβόλι της, θα έπρεπε ίσως να προσεχθεί ιδιαίτερα.

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ