In EnglishΟδοιπορικά - Προσκυνήματα

Ιερα Μονή Καρακάλλου – The Holy Monastery of Karakallou

19 Σεπτεμβρίου 2009
Moni Karakallou 01

Η Ιερά Μονή Καρακάλλου. Εξωτερική άποψη. Holy Monastery of Karakallou. External view.

Φαίνεται ότι υπήρχε ήδη το 1018, αλλά μετά από πολλές περιπέτειες ανακαινίσθηκε από τους Παλαιολόγους κατά το 14ο αι. Το 16ο αι. ήταν καταστραμμένη από τους πειρατές και ξανακτίσθηκε από τον ηγεμόνα της Βλαχίας Πέτρο. Το Καθολικό, αφιερωμένο στους αποστόλους Πέτρο και Παύλο, κτίσθηκε κατά τα έτη 1548-1563 και τοιχογραφήθηκε κατά τα έτη 1716, 1750 και 1763.

Το καθολικό, το κωδωνοστάσιο, ο πύργος και η νότια κόρδα. The katholikon, the bell-tower, the tower and the south range.

Το καθολικό, το κωδωνοστάσιο, ο πύργος και η νότια κόρδα. The katholikon, the bell-tower, the tower and the south range.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το φρουριακό συγκρότημα του αρσανά, του οποίου η ανοικοδόμηση ολοκληρώθηκε το 1534· επρόκειτο στήη ουσία για ένα μικρό μοναστήρι, με πύργο, φρουριακό περίβολο με κανονιοθυρίδες, οχυρωμένη είσοδο, κεντρική αυλή, πολυόροφες κόρδες με ενσωματωμένη εκκλησία και τράπεζα. Καταστράφηκε πολύ νωρίς από πυρκαγιά και δεν ξανακατοικήθηκε.

Η νότια κόρδα. The south range.

Η νότια κόρδα. The south range.

This monastery appears to have already been in existence in 1018, but after many misfortunes it was restored by the Paleologue emperors in the 14th century. In the 16th century it was destroyed by pirates and rebuilt by the Wallachian prince Petros. The katholikon, dedicated to the apostles Peter and Paul, was built between 1548 and 1563 and frescoed in 1716,1750 and 1763. Of particular interest is the arsenal complex, which was completed in 1534. It is essentially a miniature monastery, with a tower, fortification wall with cannon ports, fortified entrance, courtyard, and storied ranges incorporating a church and refectory. It was soon destroyed by fire and never rebuilt.

πηγή: Xαρίτωνος Μοναχού

Ματιές στον Άθω – Images of Athos

Έκδοση 3η, Άγιον Όρος 2007

ISBN 960-7735-04-8