Γενικά Θέματα

Δημοσίευμα για την εκδήλωση για την Άλωση στο Ιερό Κοινόβιο Οσίου Νικοδήμου – 29-5-2012‏

7 Ιουνίου 2012

Δημοσίευμα για την εκδήλωση για την Άλωση στο Ιερό Κοινόβιο Οσίου Νικοδήμου – 29-5-2012‏

ΙΕΡΟΝ   ΚΟΙΝΟΒΙΟΝ   ΟΣΙΟΥ  ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ  ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΣ   ΠΑΙΟΝΙΑΣ   ΚΙΛΚΙΣ

ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ – ΕΚΔΗΛΩΣΗ για την ΑΛΩΣΗ  της  ΠΟΛΗΣ

Τρίτη, 29 Μαΐου 2012

Πεντακόσια πενήντα εννέα χρόνια συμπληρώθηκαν από την αποφράδα ημέρα της αλώσεως της Βασιλεύουσας από τους Αγαρηνούς. Το Ιερό Κοινόβιο τιμά κάθε χρόνο την θλιβερή αυτή επέτειο με ιερό Μνημόσυνο και επίκαιρη ομιλία. Έτσι και φέτος, μετά την θεία Λειτουργία, τελέσθηκε ιερό Μνημόσυνο εις μνήμην των σφαγιασθέντων στον Ναό της αγίας Σοφίας και των θυσιασθέντων υπέρ Πίστεως στις αλησμόνητες Πατρίδες, Κωνσταντινούπολη, Πόντο, Καππαδοκία, Μικρά Ασία, Ανατολική Θράκη, Ανατολική Ρωμυλία, Βόρεια Ήπειρο και Κύπρο.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς κ.Χρήστος Γκουντενούδης, ο Δήμαρχος Παιονίας κ.Αθανάσιος Λαπόρδας, ο Διοικητής της 33ης Μ/Κ Ταξιαρχίας Πολυκάστρου Ταξίαρχος κ.Φώτιος Ζυμπερδίκας, ο Αστυνομικός Διευθυντής Κιλκίς κ.Νικόλαος Μπαντουβάκης, ο Αντιδήμαρχος Παιονίας κ.Κωνσταντίνος Σιωνίδης, ο Προϊστάμενος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας κ.Διονύσιος Διαμαντόπουλος, ο Πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου «Φίλοι Ιερού Κοινοβίου Αγίου Νικοδήμου», εκπρόσωποι των Πολιτιστικών Συλλόγων Παιονίας και πλήθος προσκυνητών,  που προσέτρεξαν από όλη τη Μακεδονία για να αποτίσουν φόρο τιμής στους ήρωες και μάρτυρες προγόνους μας αλλά και να αναβαπτισθούν στα αθάνατα νάματα της Ρωμηοσύνης.


Κατόπιν στο μεγάλο Αρχονταρίκι ακολούθησε ομιλία από την ελλογιμωτάτη Καθηγήτρια της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ.Μαρία Μαντουβάλου, η οποία ανέπτυξε το θέμα: «Τα αίτια της Άλωσης και τρόποι αποφυγής μελλοντικών αλώσεων». Κύριος άξονας της ομιλίας της ήταν ότι η Πόλη δεν έπεσε λόγω στρατιωτικής, οικονομικής η πολιτικής αδυναμίας, λόγοι που συνήθως προβάλλονται από τους ιστορικούς. Ο λαός της Αυτοκρατορίας εκτέθηκε σε μία μακροχρόνια και συστηματική «εκ των έσω» πολεμική, σ  ἕναν «αόρατο πόλεμο», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η ομιλήτρια, ερανιζόμενη την αντίστοιχη έκφραση από τον άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη, έναν πόλεμο που κατευθυνόταν από τους εχθρούς της Ορθοδόξου Πίστεως και συνακόλουθα της Αυτοκρατορίας (Παπικοί, Εβραίοι κλπ).
Οι εχθροί της Πίστεως χρησιμοποιώντας τους «εντός των τειχών» πάντα πρόθυμους «γενιτσάρους» (είτε λατινόφρονες είτε πρόσωπα που επιζητούσαν πάση θυσία να προσποριστούν κάποιο προσωπικό όφελος, εξουσία, χρήματα κλπ –μήπως και σήμερα έτσι δεν γίνεται;) προσπάθησαν να αλλοιώσουν το Ορθόδοξο φρόνημα του λαού. Τότε μόνον εξασθένησε η Αυτοκρατορία, όταν, ύστερα από μεγάλη εσωτερική διαπάλη, φάνηκε να κάμπτεται και να αποδέχεται την προδοτική και ψυχόλεθρη ένωση με τους Παπικούς (οι οποίοι είχαν αλώσει την Πόλη το έτος 1204!).

 
Παραθέτουμε χαρακτηριστικό απόσπασμα από την εξαιρετική ομιλία της κ. Μαντουβάλου.
«Το μέλημα του λαού της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας είναι η Πίστη του να διατηρηθεί αλώβητη, όπως την έλαβε από τους Αποστόλους και τους Πατέρες. Άλλωστε επάνω στο αίμα των Μαρτύρων θεμελιώθηκε ως ορθόδοξη η  Βασιλεύουσα και με το αίμα του τελευταίου αυτοκράτορα, που αγωνίστηκε με αυτοθυσία και έπεσε σαν ήρωας, και σφράγισε τη θυσία του με την κοινωνία των Αχράντων Μυστηρίων, θα οδηγηθεί ένας ολόκληρος λαός να διατηρήσει επί 400 χρόνια την Πίστη του, αυτή τη φορά και με το αίμα των Νεομαρτύρων, και να επιτύχει την Ανάστασή του. Δεν έπεσε, λοιπόν, η  Πόλη από τις δήθεν θρησκευτικές διχόνοιες, έριδες, όπως τις χαρακτηρίζουν υποτιμητικά οι ερευνητές, λες και τσακωνόντουσαν ισότιμα Ορθόδοξοι και αιρετικοί, ούτε από τις πολλές της αμαρτίες, αλλά, όπως γράφει ο Άγιος Αθανάσιος ο Πάριος, η Πόλη έπεσε για να διασωθεί η Πίστη».

 

Η Πατρίδα μας και σήμερα απειλείται με άλωση «εκ των έσω». Ευχή και προσευχή του Ιερού Κοινοβίου είναι το Γένος μας να μετανοήσει, να επιστρέψει στην Πίστη των Πατέρων του. Η Ορθοδοξία είναι η μόνη οδός σωτηρίας από όλα τα σημερινά αδιέξοδα: πνευματικά, ηθικά, οικονομικά, εθνικά. Έτσι θα αποφύγουμε τόσο την επερχόμενη, όσο και τυχόν μελλοντικές αλώσεις.