Θεολογία και Ζωή

Τα μαθησιακά κενά πρέπει να καλύπτονται το καλοκαίρι;

10 Ιουλίου 2012

Τα μαθησιακά κενά πρέπει να καλύπτονται το καλοκαίρι;

Το μυαλό και ο μαθητής χρειάζονται και αυτά το διάλειμμά τους.

Το καλοκαίρι είναι για όλους- και ιδιαίτερα για τα παιδιά- μια εποχή ξεκούρασης και απομάκρυνσης από τις καθημερινές απαιτήσεις και συνήθειες.

Παρόλα αυτά, πολλοί γονείς που το παιδί τους έχει διαγνωσθεί με κάποια ειδική ή γενικευμένη μαθησιακή δυσκολία, φοβούνται πως η χαλάρωση του καλοκαιριού όχι μόνο θα διακόψει αλλά και θα δυσχεράνει την όποια προσπάθεια αποκατάστασης έχει ακολουθηθεί. Αυτή η ανησυχία είναι κατανοητή, καθώς οι γονείς έχουν επενδύσει εκτός από χρόνο και χρήμα, τις ελπίδες τους για ουσιαστική βοήθεια και ανάπτυξη του παιδιού, σε ένα τέτοιο αποκαταστασιακό/υποστηρικτικό πρόγραμμα.

Παρόλα αυτά, οι γνώσεις και οι ικανότητες που έχει βελτιώσει ή κατακτήσει το παιδί, με πολύ κόπο και προσπάθεια, δε μπορούν να εξαφανιστούν σε 2 μήνες. Αντίθετα, το ήρεμο χρονικό διάστημα βοηθά το παιδί να τις εγκαταστήσει ακόμα καλύτερα σε ένα ασυνείδητο επίπεδο.

Επιπλέον, ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες βοηθιέται ιδιαίτερα από το πρόγραμμα και τις προθεσμίες. Λειτουργεί πιο οργανωμένα και προσπαθεί περισσότερο, όταν γνωρίζει πως θα έχει το χρόνο να παίξει και να ξεκουραστεί.

Ακόμα ένα δύσκολο σημείο, όταν αποφασίζουμε να συνεχίσουμε την αποκατάσταση το καλοκαίρι είναι πως, ειδικά τα μικρότερα παιδιά, θα εκλάβουν τη στέρηση των διακοπών ως τιμωρία. Έτσι, φορτίζονται αρνητικά προς αυτή την προσπάθεια και πολύ πιθανά, δε θα δουλέψουν ξανά με την ίδια συνεργατική διάθεση.

Αυτό, λοιπόν, που προτείνεται είναι να βοηθήσουμε το παιδί να διατηρήσει ένα πρόγραμμα στην καθημερινότητα του, χωρίς να το πνίγουμε. Μπορούμε επίσης να προμηθευτούμε κάποια βιβλία καλοκαιρινών δραστηριοτήτων και να προαποφασίσουμε με το παιδί να ασχοληθεί με ένα συγκεκριμένο αριθμό από αυτές. Ουσιαστικά, να διατηρήσει μια επαφή με τα σχολικά αντικείμενα, χωρίς να πιεστεί και να αναγκαστεί.

Η σωστή αποκατάσταση μπορεί να αντέξει το κενό των δύο μηνών και να συνεχιστεί ξανά το φθινόπωρο, όπου το παιδί θα έχει ξεκουραστεί και θα ξεκινήσει με την ίδια καλή διάθεση.

Ευχαριστούμε την Ψυχολόγο Καλλιόπη Σαρρή, ειδικευμένη στη Διάγνωση και την αποκατάσταση Ειδικών μαθησιακών Δυσκολιών.

 

Πηγή: http://www.jenny.gr/2012/07/ta-mathisiaka-kena-prepei-na-kalyptontai-to-kalokair/