Ειδήσεις και Ανακοινώσεις

Μοναδικά Αγιορείτικα προϊόντα (φωτο)

22 Ιανουαρίου 2014

Μοναδικά Αγιορείτικα προϊόντα (φωτο)

ag3Το Άγιο Όρος ανταποκρίνεται στην ζήτηση που υπάρχει για τα προϊόντα του και δημιούργησε ένα μοναδικό χώρο για αυτά.

Μια συλλογική ιδιωτική πρωτοβουλία, που παρουσιάζει επιμελημένο διάκοσμο και αγιορείτικη αισθητική, άνοιξε στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και μόνο στην οδό Κεραμοπούλου 7, στο παλιό ΝΑΚ, δίπλα στην εκκλησία της Αγίας Σοφίας. Είναι ο χώρος που φιλοξενεί την συνέχιση της έκθεσης του φθινοπώρου στο MACEDONIA PALACE, με την οργάνωση και επίβλεψη της ομάδας της ARTIONRATE και του περιοδικού της ομογένειας ARTION MAGAZINE.

Τα προϊόντα του Αγίου Όρους είναι ιδιαίτερα αγαπητά στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε ομογενείς και ξένους, που αναγνωρίζουν την γνησιότητά, την αυθεντικότητα και την μοναδική ποιότητά τους. Το Άγιον Όρος πέρα από τη σφραγίδα της πνευματικότητας που φέρνει έχει και το δικό του ιδιαίτερο brand σε ότι παράγει, και είναι γνωστό σε όλους.

Οι επισκέπτες της έκθεσης, συνήθως ζητούν να αγοράσουν αντίγραφα εικόνων του Αγίου Όρους, αλλά ιδιαίτερα τους ενδιαφέρουν οι αγιογραφίες που είναι φιλοτεχνημένες στο χέρι από αγιορείτες μοναχούς, οι οποίοι όταν αγιογραφούν έχουν πλήρη συναίσθηση και ευλάβεια προς το εικονιζόμενο πρόσωπο και το συνοδεύουν με ψαλμωδίες και ευχολόγια. Ακολούθως, τηρώντας πιστά τους κανόνες της βυζαντινής αγιογραφίας παράγουν μοναδικά έργα τα οποία εκτιμά και ζητά ο κόσμος. Τα έργα αυτά δεν συγκρίνονται με οποιαδήποτε βιομηχανοποιημένη εικόνα από εργοστάσια μαζικής παραγωγής.

Ο μεγάλος αριθμός των επισκεπτών από Έλληνες και ομόθρησκους λαούς και όχι μόνον, αγοράζει αυτές τις εικόνες σε προσιτές τιμές καθώς και τα λοιπά προϊόντα που παράγονται στο Άγιο Όρος, όπως βιολογικά λάδια, κρασιά, μέλια, βότανα, κεραλοιφές και συλλεκτικές εκδόσεις βιβλίων.

Προϊόντα που μέχρι τώρα τα έβρισκε κανείς στη Δάφνη ή στα μοναστήρια του Όρους, τώρα διατίθενται στην καρδιά της Θεσσαλονίκης, σε ντόπιους, περαστικούς και ξένους. Οτιδήποτε παράγεται από τους μοναχούς στις Ιερές Μονές, Σκήτες και Κελιά βρίσκει τον δρόμο του προς τον καταναλωτή, στην διαρκή έκθεση προϊόντων Αγίου Όρους και μόνον στην οδό Κεραμοπούλου 7, δίπλα στην Αγία Σοφία.

Οι έλληνες του εξωτερικού γνωρίζουν εδώ και δύο χρόνια τον εναλλακτικό τρόπο να προμηθεύονται τα προϊόντα του Αγίου Όρους. Μέσα από ένα σύγχρονο και ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) η artionrate – στέλνει με αποστολές σε όλο τον κόσμο τα αγιορείτικα προϊόντα.

«Οι ομογενείς, γνωρίζουν το περιοδικό μας εδώ και χρόνια» αναφέρει ο κ. Καραγιαννάκης Νίκος, γενικός διευθυντής της artionrate. «Το περιοδικό αναφέρεται στην ιστορική μας κληρονομιά και παράδοση και περιλαμβάνει στη θεματολογία του το Άγιο Όρος, αφού είναι ο θεματοφύλακας της Ορθοδοξίας. Έτσι είχαμε πολλές προτάσεις από ομογενείς που ενδιαφέρονταν να προμηθευτούν προϊόντα του Αγίου Όρους.» Σε συνέντευξή του στην οικονομική εφημερίδα www.voria.gr και στην ερώτηση αν το πεδίο είναι ανοικτό και για άλλους επιχειρηματίες που θα θέλουν να δραστηριοποιηθούν προς την ίδια κατεύθυνση, ο κ. Καραγιαννάκης τόνισε πως το Όρος έχει τις ιδιαιτερότητές του. «Πρέπει να κερδίσει κανείς την εμπιστοσύνη των μονών, της κάθε σκήτης και κελιού, τα οποία έχουν ξεχωριστούς τρόπους οργάνωσης και λειτουργίας. Υπάρχουν ζητήματα τιμολόγησης, συσκευασίας και πιστοποίησης των ειδών και των προϊόντων. Υπάρχουν επίσης θέματα τροφοδοσίας που οφείλονται στην περιορισμένη ποσότητα και παραγωγή. Πέραν όλων αυτών, η εμπορική αυτή σχέση απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, γιατί οι μοναχοί.. είναι μοναχοί και το Όρος.. Άγιο Όρος.»

Σύμφωνα με τον Νίκο Καραγιαννάκη τα τελευταία χρόνια στο Όρος έχει συντελεστεί μια πραγματική αλλαγή. «Οι μοναχοί διαπίστωσαν ότι με τη μείωση των Κοινοτικών κονδυλίων, έπρεπε να εξασφαλίσουν πόρους για τα έργα συντήρησης και αποκατάστασης. Σε αυτή την κίνηση για τη διάθεση προϊόντων, πρωτοστάτησαν οι μονές, Βατοπαιδίου, η Ξενοφώντος, η Παντοκράτορος. Ξεχώρισαν οι Μυλοποταμινοί από το Κάθισμα του Αγίου Ευσταθίου, ενώ πλέον ανερχόμενη δραστηριότητα αναπτύσσει η Καρακάλου, αλλά και άλλες μονές, οι οποίες μας ζητούν της συνδρομή μας, ως προς την οργάνωση και την προώθηση των προϊόντων τους μέσα από την έκθεσή μας και όχι μόνον.».

Οι μοναχοί εκτός από τις αγιογραφίες και τα είδη λατρείας, είδαν τη ζήτηση που υπάρχει για τα αγνά, βιολογικά προϊόντα, που γίνονται με τις παλιές συνταγές των αγιορειτών πατέρων, όπως τα ιαματικά λάδια και οι αλοιφές. Έτσι, γρήγορα αύξησαν την παραγωγή βιολογικών κρασιών, λαδιού, μελιού, αλλά και κεραλοιφών, ενώ πέρασαν και σε είδη προσωπικής φροντίδας, όπως είναι τα σαμπουάν , τα κρεμοσάπουνα και τα σαπούνια.

Τα περισσότερα προϊόντα συσκευάζονται μέσα στο Όρος, ενώ η ζήτηση από την αγορά έχει δημιουργήσει ανταγωνισμό στη ποιότητα αλλά και στη συσκευασία των προϊόντων.

«Πιστεύω ότι μέσα στο 2014 θα δούμε πολλές πιστοποιήσεις προϊόντων, ίσως και του 80% των συνολικά παραγόμενων», είπε ο κ. Καραγιαννάκης ο οποίος πρόσθεσε ότι σε αυτή την παραγωγική κινητοποίηση μέρος πλέον παίρνουν σκήτες και κελιά, όπως το Κελί της Μεγάλης Παναγίας στο Κουτλουμούσι, που οργανώνεται στην παραγωγή μελιού, η αδελφότητα της Μικράς Αγίας Άννας με εκδόσεις και εργόχειρα, η Σκήτη του Τιμίου Προδρόμου με αγιογραφίες και ζωγραφικούς πίνακες, το Κελί του Αγίου Νικολάου- Μπουραζέρη με παράδοση στην αγιογραφία.

Όλη αυτή η κινητικότητα, όλη αυτή η προσπάθεια όμως, δε θα μείνει στη Θεσσαλονίκη. Τουλάχιστον όπως αποκαλύπτει ο κ. Καραγιαννάκης, ο οποίος πιστεύει πολύ ειδικά στην αγιογραφική σχολή της Ιεράς Μονής Ξενοφώντος, η artionrate, με 40 αγιογραφίες από το Όρος, θα μετέχει σε έκθεση έργων που θα γίνει στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ελληνικής Προεδρίας της ΕΕ. Σε αυτή την έκθεση θα παρουσιαστούν ψηφιδωτά και τοιχογραφίες του μεγάλου ζωγράφου και αγιογράφου Κωνσταντίνου Ξενόπουλου.

ag1

ag5

ag4

Πηγή:agioritikovima.gr