Επιστήμες, Τέχνες & Πολιτισμός

Η κατασκευή του Υπερσιβηρικού μέσα από το φακό του Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

18 Μαρτίου 2014

Η κατασκευή του Υπερσιβηρικού μέσα από το φακό του Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

«Το τρένο της μεγάλης φυγής» ή ο Υπερσιβηρικός σιδηρόδρομος όπως ονομάζεται ιστορικά, συνδέει τη Μόσχα και την Αγία Πετρούπολη με τις μεγαλύτερες βιομηχανικές πόλεις της Ανατολικής Σιβηρίας και της ρωσικής Άπω Ανατολής. / Μια ομάδα σιδηροδρομικών υπαλλήλων Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

«Το τρένο της μεγάλης φυγής» ή ο Υπερσιβηρικός σιδηρόδρομος όπως ονομάζεται ιστορικά, συνδέει τη Μόσχα και την Αγία Πετρούπολη με τις μεγαλύτερες βιομηχανικές πόλεις της Ανατολικής Σιβηρίας και της ρωσικής Άπω Ανατολής. / Μια ομάδα σιδηροδρομικών υπαλλήλων
Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

O αμερικανός φωτογράφος και καλλιτέχνης, Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον απεσταλμένος της Παγκόσμιας Επιτροπής Μεταφορών ταξίδεψε το 1894-1896, κατά μήκος του υπό κατασκευή σιδηρόδρομου, αφήνοντας πίσω του πάνω από 25.000 φωτογραφίες. / Τέτοια κάρα χρησιμοποιούνταν τότε από τους αναδόχους του έργου, κατά τη διάρκεια της κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ανατολική Σιβηρία Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

O αμερικανός φωτογράφος και καλλιτέχνης, Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον απεσταλμένος της Παγκόσμιας Επιτροπής Μεταφορών ταξίδεψε το 1894-1896, κατά μήκος του υπό κατασκευή σιδηρόδρομου, αφήνοντας πίσω του πάνω από 25.000 φωτογραφίες. / Τέτοια κάρα χρησιμοποιούνταν τότε από τους αναδόχους του έργου, κατά τη διάρκεια της κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ανατολική Σιβηρία
Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Ο Υπερσιβηρικός έχει καταγράψει τρία ρεκόρ σε τρείς κατηγορίες στο βιβλίο Γκίνες: Για το συνολικό του μήκος (5777,51 χλμ.), τον αριθμό των σταθμών, αλλά και το χρόνο κατασκευής του. Σημείο εκκίνησης είναι ο σιδηροδρομικός σταθμός Γιαροσλάβ της Μόσχας με τελικό προορισμό το Βλαδιβοστόκ. / Καλύβες των εργατών -σιδηροδρομικών στην Ανατολική Σιβηρία Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Ο Υπερσιβηρικός έχει καταγράψει τρία ρεκόρ σε τρείς κατηγορίες στο βιβλίο Γκίνες: Για το συνολικό του μήκος (5777,51 χλμ.), τον αριθμό των σταθμών, αλλά και το χρόνο κατασκευής του. Σημείο εκκίνησης είναι ο σιδηροδρομικός σταθμός Γιαροσλάβ της Μόσχας με τελικό προορισμό το Βλαδιβοστόκ. / Καλύβες των εργατών -σιδηροδρομικών στην Ανατολική Σιβηρία
Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Η κατασκευή άρχισε επισήμως στις 19 Μαΐου 1891 (31 Μαΐου σύμφωνα με το παλαιό Ιουλιανό ημερολόγιο. Το Γρηγοριανό ημερολόγιο υιοθετήθηκε στην ΕΣΣΔ το 1918) στην περιοχή του Βλαδιβοστόκ (9.100 χιλιόμετρα από τη Μόσχα). Στη θεμελίωση του έργου παρέστη ο μετέπειτα αυτοκράτορας Νικολάι ο Β΄/ Κατασκευή του σιδηροδρόμου στη Σιβηρία Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Η κατασκευή άρχισε επισήμως στις 19 Μαΐου 1891 (31 Μαΐου σύμφωνα με το παλαιό Ιουλιανό ημερολόγιο. Το Γρηγοριανό ημερολόγιο υιοθετήθηκε στην ΕΣΣΔ το 1918) στην περιοχή του Βλαδιβοστόκ (9.100 χιλιόμετρα από τη Μόσχα). Στη θεμελίωση του έργου παρέστη ο μετέπειτα αυτοκράτορας Νικολάι ο Β΄/ Κατασκευή του σιδηροδρόμου στη Σιβηρία
Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Στην πραγματικότητα, η κατασκευή ξεκίνησε πριν από αυτό, στις αρχές Μαρτίου του 1891 με την κατασκευή του τμήματος Μιας –Τσελιάμπινσκ στα νότια Ουράλια. / Σταθμός Μιας Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Στην πραγματικότητα, η κατασκευή ξεκίνησε πριν από αυτό, στις αρχές Μαρτίου του 1891 με την κατασκευή του τμήματος Μιας –Τσελιάμπινσκ στα νότια Ουράλια. / Σταθμός Μιας
Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Στις αρχές του 20ου αιώνα, η σιδηροδρομική γραμμή παρείχε μια αξιόπιστη υπηρεσία μεταφοράς, συνδέοντας τις ευρωπαϊκές και ασιατικές περιοχές της Ρωσίας. / Συνταγματάρχης Βλαντιμίρ Πετρόβιτς Τρούσοφ Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Στις αρχές του 20ου αιώνα, η σιδηροδρομική γραμμή παρείχε μια αξιόπιστη υπηρεσία μεταφοράς, συνδέοντας τις ευρωπαϊκές και ασιατικές περιοχές της Ρωσίας. / Συνταγματάρχης Βλαντιμίρ Πετρόβιτς Τρούσοφ
Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Δεν υπήρχε τίποτα αντίστοιχο στον κόσμο από την άποψη του κόστους, της κλίμακας, και της δυσκολία κατασκευής του. Παρ 'όλα αυτά, σιδηροδρομικές ράγες τοποθετήθηκαν σε μόλις δύο χρόνια και τέθηκε σε λειτουργία ένα χρόνο νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα. / Ομάδα αμαξάδων Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Δεν υπήρχε τίποτα αντίστοιχο στον κόσμο από την άποψη του κόστους, της κλίμακας, και της δυσκολία κατασκευής του. Παρ ‘όλα αυτά, σιδηροδρομικές ράγες τοποθετήθηκαν σε μόλις δύο χρόνια και τέθηκε σε λειτουργία ένα χρόνο νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα. / Ομάδα αμαξάδων
Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Ο Υπερσιβηρικός δεν συνέδεσε απλά τη Σιβηρία και την Άπω Ανατολή με την υπόλοιπη Ρωσία, δημιούργησε επίσης μια σειρά από νέες πόλεις και οικισμούς και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. / Άποψη του ποταμού Ουσούρι , στα σύνορα μεταξύ Μαντζουρίας (ιστορική περιοχή στη βόρειο-ανατολική Κίνα) και Σιβηρία Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Ο Υπερσιβηρικός δεν συνέδεσε απλά τη Σιβηρία και την Άπω Ανατολή με την υπόλοιπη Ρωσία, δημιούργησε επίσης μια σειρά από νέες πόλεις και οικισμούς και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της χώρας. / Άποψη του ποταμού Ουσούρι , στα σύνορα μεταξύ Μαντζουρίας (ιστορική περιοχή στη βόρειο-ανατολική Κίνα) και Σιβηρία
Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Η κατασκευή του Υπερσιβηρικού σιδηροδρόμου σε ολόκληρη τη Ρωσία ολοκληρώθηκε επίσημα το 1916, κατά τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, όταν τέθηκε σε λειτουργία η σιδηροδρομική γραμμή Αμούρ, μήκους 1.353 μιλίων. / Γυναίκα Μαντσού με τα παιδιά της Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Η κατασκευή του Υπερσιβηρικού σιδηροδρόμου σε ολόκληρη τη Ρωσία ολοκληρώθηκε επίσημα το 1916, κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν τέθηκε σε λειτουργία η σιδηροδρομική γραμμή Αμούρ, μήκους 1.353 μιλίων. / Γυναίκα Μαντσού με τα παιδιά της
Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Το κόστος κατασκευής του Υπερσιβηρικού από το 1891 ως το 1913 ανήλθε σε 1.455.413.000 ρούβλια (σε τιμές 1913). Το όλο έργο χρηματοδοτήθηκε από το ρωσικό ταμείο, χωρίς κανένα εξωτερικό δάνειο / Ομάδα παιδιών Κοζάκων στο σύνορα με τη Μαντζουρία Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Το κόστος κατασκευής του Υπερσιβηρικού από το 1891 ως το 1913 ανήλθε σε 1.455.413.000 ρούβλια (σε τιμές 1913). Το όλο έργο χρηματοδοτήθηκε από το ρωσικό ταμείο, χωρίς κανένα εξωτερικό δάνειο / Ομάδα παιδιών Κοζάκων στο σύνορα με τη Μαντζουρία
Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Η χωρητικότητα της γραμμής έφθανε τα 100.000 εμπορικά βαγόνια ετησίως. / Κάρο της Μαντζουρίας Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Η χωρητικότητα της γραμμής έφθανε τα 100.000 εμπορικά βαγόνια ετησίως. / Κάρο της Μαντζουρίας
Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Ήταν πανεύκολο πλέον να περάσει ο ταξιδιώτης μια ολόκληρη μέρα στο Κρασνογιάρσκ, κάνοντας βόλτα για να γνωρίσει την παρθένα φύση./ Κατοικίες και γραφεία του κυβερνήτη του Κρασνογιάρσκ Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Ήταν πανεύκολο πλέον να περάσει ο ταξιδιώτης μια ολόκληρη μέρα στο Κρασνογιάρσκ, κάνοντας βόλτα για να γνωρίσει την παρθένα φύση./ Κατοικίες και γραφεία του κυβερνήτη του Κρασνογιάρσκ
Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Πολλοί εγκληματίες στάλθηκαν από την κυβέρνηση, για καταναγκαστική εργασία στους σιδηροδρόμους στη Σιβηρία. / Καλύβες των κατάδικων σε καταναγκαστική εργασία. Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Πολλοί εγκληματίες στάλθηκαν από την κυβέρνηση, για καταναγκαστική εργασία στους σιδηροδρόμους στη Σιβηρία. / Καλύβες των κατάδικων σε καταναγκαστική εργασία.
Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Σήμερα, ο Υπερσιβηρικός σιδηρόδρομος είναι από τις κυριότερες τουριστικές διαδρομές στη Ρωσία, μαζί με τη λίμνη Βαικάλη, τη Μόσχα, την Αγία Πετρούπολη και το λεγόμενο γύρο του «Χρυσού Δακτυλιδιού» των ιστορικών πόλεων. / Ομάδα κατάδικων που εργάζονται στην κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής. Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Σήμερα, ο Υπερσιβηρικός σιδηρόδρομος είναι από τις κυριότερες τουριστικές διαδρομές στη Ρωσία, μαζί με τη λίμνη Βαικάλη, τη Μόσχα, την Αγία Πετρούπολη και το λεγόμενο γύρο του «Χρυσού Δακτυλιδιού» των ιστορικών πόλεων. / Ομάδα κατάδικων που εργάζονται στην κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής.
Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Οι μεγαλύτερες πόλεις κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής είναι: Βλαδιβοστόκ, Χαμπάροφσκ, Ιρκούτσκ, Αικατερινούπολη, Νίζνι Νόβγκοροντ, και Μόσχα. Με το νέο σύστημα αγοράς εισιτηρίων πολλαπλών στάσεων οι ταξιδιώτες μπορούν να περάσουν μερικές μέρες σε κάθε μία από αυτές τις πόλεις. / Κοζάκος που κάνει τη διαδρομή από τη Μόσχα στην Τσιτά καβάλα σε άλογο (6.200 χιλιόμετρα) Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Οι μεγαλύτερες πόλεις κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής είναι: Βλαδιβοστόκ, Χαμπάροφσκ, Ιρκούτσκ, Αικατερινούπολη, Νίζνι Νόβγκοροντ, και Μόσχα. Με το νέο σύστημα αγοράς εισιτηρίων πολλαπλών στάσεων οι ταξιδιώτες μπορούν να περάσουν μερικές μέρες σε κάθε μία από αυτές τις πόλεις. / Κοζάκος που κάνει τη διαδρομή από τη Μόσχα στην Τσιτά καβάλα σε άλογο (6.200 χιλιόμετρα)
Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Το Κρασνογιάρσκ είναι μία από τις σημαντικότερες στάσεις για τους ταξιδιώτες του Υπερσιβηρικού. / Εκκλησίες στο Κρασνογιάρσκ Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Το Κρασνογιάρσκ είναι μία από τις σημαντικότερες στάσεις για τους ταξιδιώτες του Υπερσιβηρικού. / Εκκλησίες στο Κρασνογιάρσκ
Φωτο:Γουίλιαμ Χένρι Τζάκσον

Πηγή:  rbth.gr