Πλανήτης υποψήφιος για εξωγήινη ζωή δίπλα στη Γη – Στέλνει διαστημικό μήνυμα η NASA

26 Ιουλίου 2014

exoghinoi-gliese-832c-115821

Έναν ακόμα εξωπλανήτη που βρίσκεται στην κατοικήσιμη ζώνη απόστασης από το μητρικό του άστρο ανακάλυψαν αυστραλοί αστρονόμοι.

Ο λόγος για τον Γκλίζε 832c (Gliese 832c) , μια “υπερ-γη” πέντε φορές μεγαλύτερη από τον πλανήτη μας που βρίσκεται στην πολύ κοντινή απόσταση των 16 ετών φωτός.

Ο συγκεκριμένος εξωπλανήτης χρειάζεται 36 μέρες (το έτος του) για να διαγράψει μια πλήρη τροχιά γύρω από το άστρο του, τον ερυθρό νάνο Γκλίζε 832.

Ο Γκλίζε 832c μαζί με το τριπλό σύστημα Γκλίζε 667c και τον Κέπλερ 62e θεωρείται ιδανικός υποψήφιος για να φιλοξενήσει ζωή.

Αν και το άστρο του είναι πιο αχνό από τον Ήλιο μας, επειδή ο συγκεκριμένος εξωπλανήτης βρίσκεται πολύ πιο κοντά σε αυτό σε σύγκριση με την απόσταση της Γης από το μητρικό της άστρο, ενδέχεται να δέχεται την ίδια περίπου ποσότητα ηλιακής ενέργειας.

Η ανακάλυψή του, με επικεφαλής τον Ρόμπερτ Γουιτενμάγιερ του αυστραλιανού Πανεπιστημίου της Νέας Νότιας Ουαλίας, έγινε από τρία διαφορετικά τηλεσκόπια, το Αγγλο-Αυστραλιανό στην Αυστραλία και δύο του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου στη Χιλή.

Σύμφωνα με το Space.com, ο Γκλίζε 832c έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά γνωρίσματα με τη Γη, ωστόσο ερωτηματικό παραμένει η πυκνότητα της ατμόσφαιράς του, καθώς εάν είναι πολύ πυκνή τότε είναι μάλλον αφιλόξενος.

Ο Abel Mendez Torres, Υπεύθυνος στο Εργαστήριο του Πανεπιστήμιου του Πουέρτο Ρίκο αναφέρει στην Daily Mail: «Ο εξωπλανήτης έχει θερμοκρασίες παρόμοιες με αυτές της Γης και χρειάζεται 36 μέρες για να διαγράψει μια πλήρη τροχιά γύρω από το άστρο του».

—Μήνυμα NASA σε εξωγήινους

Εντωμεταξύ, η NASA ετοιμάζεται να στείλει στο διάστημα ένα ακόμη μήνυμα με αποδέκτες εξωγήινα όντα (αν υπάρχουν). Όταν η αποστολή «Νέοι Ορίζοντες» ολοκληρώσει την μελέτη του Πλούτωνα το καλοκαίρι του 2015, η αμερικανική διαστημική υπηρεσία θα στείλει στο σκάφος μια σειρά από δεδομένα, που θα απαρτίζουν ένα ψηφιακό μήνυμα.

Το σκάφος θα βγεί κάποια στιγμή από το ηλιακό μας σύστημα και, μεταφέροντας μαζί του μήνυμα, θα ελπίζει ότι κάποτε στο μέλλον θα υποπέσει στην αντίληψη κάποιου (υποθετικού) εξωγήινου πολιτισμού, που οι απόγονοί μας θα ήθελαν να αποδειχτεί ότι έχει φιλικές προθέσεις – κάτι όχι εγγυημένο, όπως προειδοποιούν διάσημοι επιστήμονες, μεταξύ των οποίων ο Στέφεν Χόκινγκ.

Ήδη ανάλογα, πιο πρωτόγονης μορφής, μηνύματα έχουν σταλεί στο διάστημα με τις διαστημοσυσκευές «Ταξιδιώτης» (Voyager) και «Πρωτοπόρος» (Pioneer). Η επίσημη ανακοίνωση για την αποστολή και το περιεχόμενο του νέου μηύματος θα γίνει στο τέλος Αυγούστου.

Ήδη η NASA δέχεται σχετικές προτάσεις από οποιονδήποτε στον κόσμο. Μάλιστα, καθώς το διαστημικό σκάφος θα παραμείνει σε επικοινωνία με τη Γη, στην πορεία το μήνυμα θα είναι δυνατό να αλλάξει.

Περισσότερα για το πρόγραμμα δημιουργίας του μηνύματος με την ονομασία «One Earth Message» μπορεί κανείς να βρει στη διεύθυνση:www.newhorizonsmessage.com.

Πηγή:econews