Γενικά ΘέματαΕιδήσεις και ΑνακοινώσειςΕπιστήμες, Τέχνες & Πολιτισμός

«Δεν έχουμε μεταξύ μας την ανταγωνιστική σχέση μάνας και κόρης»

29 Ιουλίου 2014

«Δεν έχουμε μεταξύ μας την ανταγωνιστική σχέση μάνας και κόρης»

cover(8)

Η Κωνσταντίνα φωτογραφίζεται σε παραλία της Αθήνας μαζί με την 18χρονη κόρη της Χριστίνα Δουκάκη και μιλάει για τη σχέση τους, για τα χρόνια που έζησε ως σταρ της πίστας, για τους δύο γάμους της, αναφέρεται στην προσωπική της ζωή σήμερα, αλλά και σε όσα δραματικά έζησε με τις οικονομίες της στην Κύπρο. Λίγα 24ωρα μετά τη συναυλία «Η δική μας η αγάπη» που έδωσε στο Κατράκειο Θέατρο της Νίκαιας στην Αθήνα, έχοντας μαζί της τον Κώστα Χατζή, τον Βασίλη Καρρά, τον Γιάννη Πλούταρχο, τον Κωνσταντίνο Χριστοφόρου, τον Χάρη Χαλκίτη, αλλά και τα αδέλφια της, τη Χαρά και τον Άνδρο Κωνσταντίνου, που χάρισαν στην Κύπρο, την υψηλότερη θέση που πήρε ποτέ στη Eurovision, η Κωνσταντίνα δεν μπορεί να κρύψει τη συγκίνησή της. «Είναι πολύ σπουδαίο για έναν καλλιτέχνη να δώσει μία συναυλία και να τον τιμήσουν όλοι οι καλλιτέχνες με τους οποίους έχει συνεργαστεί», μου λέει και συνεχίζει: «Με συγκίνησαν όλοι πάρα πολύ, γιατί όταν επικοινώνησα μαζί τους ήταν όχι απλά δεκτικοί για να εμφανιστούν μαζί μου, αλλά κάτι παραπάνω. Ο Βασίλης Καρράς σκεφτόταν ιδέες για να προωθήσουμε τη συναυλία, το fan club του Γιάννη Πλούταρχου τη στήριξε με όλες του τις δυνάμεις, ο Κωνσταντίνος Χριστοφόρου, μου είπε: “Αν μάθαινα ότι δεν θα με καλούσες θα ερχόμουν με πανό έξω από το θέατρο για να διαμαρτυρηθώ”. (Γελάει). Όλοι ήταν δίπλα μου, ήρθαν αφιλοκερδώς και νοιάζονταν να βγει ένα ωραίο αποτέλεσμα. Ήταν μία ιδέα που είχα από το 2009. Λίγο πριν, είχε τύχει να διαβάσω το “Secret”, που είναι ένα βιβλίο που σε παροτρύνει κάτι που επιθυμείς πάρα πολύ να γίνει να το γράψεις σε ένα κομμάτι χαρτί. Ανάμεσα σε αυτά που περιλαμβάνονταν σε αυτή τη λίστα ήταν και αυτή η συναυλία, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 7 Ιουλίου, στον Πειραιά».

1(357)
Υπήρχαν στιγμές που δάκρυσες από συγκίνηση, αφού σε αυτή τη συναυλία έζησες ξανά όλες τις στιγμές της καριέρας σου… Αυτό συνέβη ακόμα και κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας. Στην πρώτη μου συνάντηση με τον Κώστα Χατζή, που είναι και αυτός που μου έδωσε το καλλιτεχνικό μου όνομα και ουσιαστικά με σύστησε στον κόσμο, μου έβαλε να ακούσω ένα απόσπασμα από μία ηχογράφηση του 1980, όπου είχα ερμηνεύσει τρία τραγούδια του. Όταν με προλόγιζε, λοιπόν, είπε: «αυτά τα κομμάτια, που δεν έχουν κυκλοφορήσει, θα τα τραγουδήσει μία νέα φωνή που είμαι σίγουρος ότι θα κάνει μεγάλη καριέρα. Κόπιασε Κωνσταντίνα». Ε, όταν άκουσα ξανά αυτά τα τόσο όμορφα λόγια, από αυτόν τον σπουδαίο άνθρωπο και καλλιτέχνη, δάκρυσα και ανατρίχιασα! Μέχρι το 2000 ήσουν μία τραγουδίστρια που εμφανιζόταν σε μεγάλες πίστες, παρουσιάζοντας σόου που έχουν αφήσει εποχή. Τι σε έκανε να στραφείς σε μικρότερους χώρους και η δισκογραφική σου παρουσία να μην είναι πια τόσο συχνή; Ήθελα να δουλεύω με πιο χαλαρούς ρυθμούς, για να μπορώ να είμαι δίπλα στην κόρη μου! Όταν η Χριστίνα ήταν πέντε χρόνων, μου είπε ότι της έλειπα πάρα πολύ και ότι ακόμα και τον λίγο χρόνο που ήμουν στο σπίτι ασχολούμουν με την καριέρα μου. Τότε κατάλαβα ότι αν δεν έκανα κάτι, κινδύνευα να χάσω το παιδί μου!

2(360)
Μετανιώνεις γι’ αυτή σου την απόφαση; Καθόλου. Γιατί κέρδισα την επαφή μου με την κόρη μου! Οι ρυθμοί που εργαζόμουν μέχρι και το 2000 ήταν εξαντλητικοί. Για να καταλάβεις, ακόμα και το πότε θα έμενα έγκυος, έπρεπε να το προγραμματίσω. Έπρεπε να είναι Ιανουάριος, ώστε να μπορώ τον επόμενο χειμώνα να εργάζομαι, γιατί υπήρχε μία ολόκληρη ομάδα συνεργατών που περίμεναν κι αυτοί να δουλέψουν. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν μπόρεσα να κάνω δεύτερο παιδί! Άλλες τραγουδίστριες, όπως είναι η Άννα Βίσση ή η Δέσποινα Βανδή, πώς κατάφεραν να δουλεύουν και παράλληλα να μεγαλώνουν τα παιδιά τους; Μετά το 2000, ο χάρτης της νυχτερινής διασκέδασης άλλαξε εντελώς. Οι τραγουδίστριες δούλευαν πια τριήμερα ή τετραήμερα, κάτι που την προηγούμενη δεκαετία δεν συνέβαινε. Εγώ τραγουδούσα πέντε ή έξι φορές την εβδομάδα και τις υπόλοιπες μέρες έκανα εμφανίσεις στην υπόλοιπη Ελλάδα, στην Κύπρο, ή στο εξωτερικό. Ήταν πιο εύκολο, λοιπόν, για τις τραγουδίστριες της επόμενης γενιάς, να ασχοληθούν και με την οικογένειά τους και με την προσωπική τους ζωή.

3(327)
Όταν ήσουν στο «Dancing with the Stars» είχες πει ότι αρκετές φορές ο κόσμος που σε συναντούσε στο δρόμο σε ρωτούσε «πού έχεις χαθεί;»… Αυτό συνέβη γιατί δεν κυκλοφορούσα πια cd κάθε χρόνο, όπως έκανα στο παρελθόν και επειδή δεν εμφανιζόμουν στην τηλεόραση. Μην ξεχνάς ότι στις αρχές του 2000 ήταν στη μόδα η τηλεόραση του life style. Εμένα, όμως, δεν με εξέφραζαν ποτέ οι κουτσομπολίστικες εκπομπές που ασχολιόντουσαν με την προσωπική ζωή του καθενός, γι’ αυτό και όταν με καλούσαν δεν ήθελα να πάω. Πολλές φορές με πήραν τηλέφωνο και μου ζήτησαν να πάμε κάπου με τον άντρα μου, για να μας φωτογραφίσουν. Δεν το έκανα ποτέ, γιατί ήθελα αυτά τα πράγματα να τα κρατάω για εμένα. Ακόμα και το γάμο μου, προσπάθησα να τον προστατεύσω, παρόλο που τελικά μαθεύτηκε και έτσι κυκλοφόρησαν κάποιες φωτογραφίες. Τελικά, πόσο σου κόστισε οικονομικά η απόφασή σου να κάνεις επιλεγμένες εμφανίσεις σε μικρότερους χώρους, όπου και οι αμοιβές των καλλιτεχνών είναι ανάλογες; Η καλλιτεχνική μου ανάγκη να κάνω αυτό που πραγματικά μου άρεσε ήταν μεγαλύτερη, οπότε δεν αισθάνθηκα ότι ήταν πλήγμα για εμένα να εμφανίζομαι σε χώρους, όπως ήταν, για παράδειγμα, η «Αρχιτεκτονική» ή το «Χάραμα». Το πλήγμα ήρθε μετά, με ό,τι συνέβη με τις καταθέσεις όλων μας, όλων των Κυπρίων, στην Κύπρο. Εκεί, ένιωσα πραγματικά να χάνεται η γη κάτω από τα πόδια μου! Ήθελα να επενδύσω τα χρήματα που πήρα από την πώληση ενός σπιτιού στην Αθήνα, ώστε να αγοράσω κάτι στην Κύπρο, γιατί επιθυμούσα να επενδύσω στην πατρίδα μου! Το πάλεψα πολύ μέσα μου, εξακολουθώ να είμαι αισιόδοξη ότι κάτι θα γίνει και δεν θα χαθούν τα χρήματά μας, αλλά δεν θέλω ούτε να τις θυμάμαι εκείνες τις στιγμές! Οι δικοί μου άνθρωποι που με έζησαν από κοντά, μου λένε «αφού τη γλίτωσες και δεν σε χάσαμε τότε, όλα θα πάνε καλά!».

4(271)
Μετανιώνεις τελικά για την απόφασή σου να καταθέσεις τα χρήματα από την πώληση του σπιτιού σου, σε λογαριασμό τράπεζας στην Κύπρο; Και βέβαια το μετάνιωσα, μετά από όλα αυτά που έγιναν. Σε τι στάδιο είναι αυτή η διαδικασία; Έχουμε κινηθεί νομικά και περιμένουμε. Και στην Κύπρο και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια.

5(238)
Πιστεύεις ότι υπάρχει ελπίδα να πάρεις πίσω τα λεφτά σου που χάθηκαν μετά το «κούρεμα»; Και βέβαια το πιστεύω! Θεωρώ ότι η κυπριακή κυβέρνηση θα μας αποζημιώσει, γιατί αυτό που μας λένε είναι ότι «τα λεφτά σας αυτή τη στιγμή θα χρησιμοποιηθούν, για να σωθεί η Κύπρος!». Δεν πιστεύω, όμως, ότι είναι «κούρεμα» αυτό που μας έκαναν. Δεν λέγεται «κούρεμα» αυτό που συνέβη στη Λαϊκή Τράπεζα – και το διαφοροποιώ από την Τράπεζα Κύπρου. Μας κατάσχεσαν τα χρήματά μας! Μόνο αποκούμπι και ελπίδα σου παρέμενε, και σε εκείνες τις δύσκολες στιγμές, η μουσική; Η μουσική, οι φίλοι μου και η κόρη μου.

6(192)
Η Χριστίνα, έχει κληρονομήσει το ταλέντο στη μουσική που έχεις, όχι μόνο εσύ, αλλά και τα αδέλφια σου, η Χαρά και ο Άνδρος; Η Χριστίνα παίζει πιάνο, τραγουδάει πολύ καλά και αρκετές φορές μου έχει πει ότι θα ήθελε να ακολουθήσει το επάγγελμά μου. Αλλά αυτό που τη συμβουλεύω είναι να το κάνει μόνο ως πάρεργο, γιατί δεν θεωρώ πια ότι ένας τραγουδιστής μπορεί να ζήσει, κάνοντας αυτή τη δουλειά. Συνήθως, οι μητέρες με τις κόρες, εκεί κοντά στην εφηβεία, περνούν μία περίοδο κόντρας… Αυτό συνέβη και με εσάς; Κωνσταντίνα: Δεν είχαμε ποτέ ανταγωνιστική σχέση, αλλά περιόδους κόντρας περάσαμε. Στην εφηβεία τους, όλα τα παιδιά είναι αντιδραστικά. Το ίδιο ισχύει και για τη Χριστίνα γιατί έχει έντονη προσωπικότητα και όταν ήθελε κάτι έπρεπε να γίνει. Θυμάμαι ακόμα έναν καβγά που είχαμε, γιατί ήθελε σώνει και καλά να φορέσει ένα πουλόβερ που είχα μόλις πλύνει. Δεν την είχα αφήσει γιατί φοβόμουν ότι θα κρυώσει. Χριστίνα: Πάντως, πολύ συχνά φοράμε η μία τα ρούχα της άλλης και όταν αγοράζει κάτι ή η μία, η άλλη θα πει: «Κοίτα τι πήρα!», γιατί ξέρει ότι θα το φορέσουμε και οι δύο. Σε ό,τι έχει σχέση με ρούχα, καλλυντικά ή αξεσουάρ, δεν υπάρχει «δικό μου» ή «δικό σου». Εγώ νιώθω ότι μεγάλωσα με μία μεγάλη αδελφή μου, γιατί η μητέρα μου ποτέ δεν με περιόρισε σε κάτι! Έχουμε καταπληκτική σχέση και πραγματικά εύχομαι, αν και δεν νομίζω να τα καταφέρω, να έχω με τα παιδιά μου τη σχέση που είχα με τη μητέρα μου.

7(164)
Χριστίνα, ποιο είναι το αγαπημένο σου τραγούδι από όσα έχει τραγουδήσει η μητέρα σου; Το «Δηλητήριο» που είχε κυκλοφορήσει όταν ήμουν δύο χρόνων. Πολύ αγαπημένο μου είναι και το «Στους πέντε ανέμους» και μάλιστα την παρτιτούρα από το κομμάτι που έλεγε: «Κι εγώ σαν άνεμος, θα φύγω θα χαθώ», την έχω κάνει τατουάζ. Κωνσταντίνα, με τον άντρα σου, τον Βασίλη, χωρίσατε και δέκα χρόνια μετά κάνατε μία προσπάθεια επανασύνδεσης… Ναι, αλλά δεν πέτυχε! Όταν πρωτοσυναντηθήκαμε είχαμε και οι δύο πολύ φορτωμένο πρόγραμμα και έτσι μπορεί να ήμασταν μαζί πέντε χρόνια, προτού πάρουμε την απόφαση να παντρευτούμε, αλλά δεν γνωρίζαμε καλά ο ένας τον άλλον. Όταν, λοιπόν, με τον ερχομό της κόρης μας, χαλάρωσαν λίγο οι ρυθμοί της δουλειάς, τότε καταλάβαμε και τα κενά που είχε η σχέση μας. Όταν δέκα χρόνια μετά, προσπαθήσαμε να κάνουμε μία νέα αρχή, δεν τα καταφέραμε, γιατί βρήκαμε ξανά τα ίδια προβλήματα μπροστά μας.
Θα ήθελες να ξαναπαντρευτείς; Δεν θέλω τρίτο γάμο, γιατί πριν από τον Βασίλη, είχα παντρευτεί στην Κύπρο με τον Παναγιώτη Μαθιέλη, που είναι και ο συνθέτης των μεγαλύτερών μου επιτυχιών. Με τον Παναγιώτη είχαμε πάντα άριστη επικοινωνία και υπογράφει μάλιστα και το νέο μου single «Ηλεκτρονικά φιλιά», που αναφέρεται σε όλα τα παιδιά που αναγκάζονται να ξενιτευτούν για να βρουν δουλειά, ώστε να έχουν ένα καλύτερο αύριο. Ένας ακόμα γάμος, λοιπόν, δεν είναι κάτι που ονειρεύομαι, αλλά θα ήθελα στη ζωή μου έναν σύντροφο. Είμαι τρία χρόνια μόνη μου και θα ήθελα να έχω δίπλα μου κάποιον με τον οποίο να επικοινωνώ, να έχουμε αλληλοϋποστήριξη και αλληλοσεβασμό. Φωτογραφίες: Χρήστος Κέδρας και Πηνελόπη Μασούρη Ευχαριστούμε το περιοδικό «You» και τον κ. Τάσο Δούση για την παραχώρηση άδειας χρήσης των φωτογραφιών.

 

Πηγή: Περιοδικό Down Town

 

Πηγή: philenews.com