Επιστήμες, Τέχνες & Πολιτισμός

«Aντι-αλκοολικά» κλειδιά θα ακινητοποιούν το αυτοκίνητο

19 Απριλίου 2016

«Aντι-αλκοολικά» κλειδιά θα ακινητοποιούν το αυτοκίνητο

Οι αμετανόητοι πότες οδηγοί που εν γνώσει τους θέτουν συνεχώς σε σοβαρότατο κίνδυνο την ζωή πολλών ανθρώπων θα έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν την αυστηρότερη έως σήμερα εφαρμογή της τεχνολογίας που ντε φάκτο θα τους εμποδίζει να οδηγήσουν.

Οι ιαπωνικές εταιρίες Hitachi και Honda ανέπτυξαν από κοινού σε πειραματική βάση ειδικά κλειδιά που μετρούν εκτός οχήματος τα επίπεδα του αλκοόλ στον εκπνεόμενο αέρα και θα «ενημερώνουν» τον υπολογιστή του αυτοκινήτου να μην το ξεκινήσει. Η συσκευή θεωρείται ιδιαίτερα ακριβής στην μέτρηση ανιχνεύοντας ακόμη και μικρές διαφοροποιήσεις στα επίπεδα του αλκοόλ.

Και αν ο ασυνείδητος οδηγός επιχειρήσει να τα καταστρέψει ελπίζοντας ότι έτσι θα παρακάμψει το σύστημα προκειμένου να οδηγήσει οπωσδήποτε μέχρι την … πρώτη κολόνα μάλλον θα αποτύχει διότι αναφέρεται ότι θα είναι αντιθετικά στην καταπόνηση.

Επειδή χιλιάδες άνθρωποι σε όλο τον κόσμο πίνουν χωρίς να υπολογίζουν την ολέθρια καταστροφή που μπορεί να προκαλέσουν, τα «έξυπνα» κλειδιά θα είναι σε θέση να εντοπίσουν και να αναλύσουν το περιεχόμενο της ανθρώπινης ανάσας σε αλκοόλ παραμένοντας ανεπηρέαστα από άλλης σύνθεσης αέρια.

Η μέτρηση των επιπέδων σε αλκοόλ θα γίνεται εντός τριών δευτερολέπτων και θα προβάλλεται στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου για την ενημέρωση του οδηγού, χρήσιμη ασφαλώς εάν θα είναι σε… θέση να την διαβάσει.

Σε περίπτωση υπέρβασης των προκαθορισμένων ορίων ο «εγκέφαλος» του αυτοκινήτου θα «ενημερώνεται» από το κύκλωμα των κλειδιών και θα το ακινητοποιεί χωρίς οποιαδήποτε δυνατότητα υπέρβασης της λειτουργίας απενεργοποίησης.

Το σημαντικό που διαφοροποιεί την λειτουργία της συσκευής σε σχέση με άλλες είναι ότι η μέτρηση μπορεί να γίνει εκτός οχήματος ανεξαρτήτως απόστασης οπότε ήδη η απόφαση θα έχει ληφθεί ερήμην του μεθυσμένου οδηγού.

Τεχνολογικά θεωρείται υπέρτερη όσων ήδη υπάρχουν επειδή διαθέτει τρεις διαφορετικού τύπου αισθητήρες και όχι έναν αισθητήρα για να μετρηθεί η συγκέντρωση αιθανόλης στο αίμα. Χάρις στην τεχνολογία αυτή θα μετράει 0,015 mg/ L αιθανόλης σε σχέση με τα 0,15 mg/ L που είναι το επίπεδο για να θεωρηθεί κάποιος ότι είναι υπό την επήρεια αλκοόλ.

Επειδή η αποτροπή όσων έχουν πιει να οδηγήσουν είναι μια εκστρατεία σε παγκόσμια κλίμακα ήδη η Ιαπωνία χρειάζεται παρόμοιας λειτουργίας συσκευές για να ελέγχει τους επαγγελματίες οδηγούς μεγάλων οχημάτων πριν αρχίσουν το ταξίδι τους.

Όμως και στις Ηνωμένες Πολιτείες καταβάλλονται ανάλογες προσπάθειες από την Διεύθυνση της Εθνικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας (National Highway Traffic Safety Administration-NHTSA).

Η υπηρεσία αυτή έχει ξεκινήσει και διευθύνει σχετική κίνηση επίσης για απενεργοποίηση του αυτοκινήτου σε περίπτωση μέθης του οδηγού. Η τεχνολογία πιθανόν να βασίζεται σε ειδικούς αισθητήρες εντός του οχήματος με παρόμοια λογική λειτουργίας.

Μερικά χρόνια πριν ευτυχώς είχε υιοθετηθεί μια ακόμη τεχνολογία που εμπόδιζε ορισμένα οχήματα να ξεκινήσουν αν δεν «διαπίστωνε» ότι έχουν φορεθεί οι ζώνες ασφαλείας ή έστω ένα ηχητικό σήμα υπενθύμιζε στους αμελείς συνεχώς την άμεση ανάγκη να φορεθούν. Και πιθανόν στο μέλλον άλλες νεότερες τεχνολογίες να λειτουργούν ακόμη πιο αυστηρά και συνδυασμένα υπέρ της ασφάλειας οδηγών, επιβαινόντων, πεζών καθώς και κοντινών οχημάτων.

Συντάκτης: Χρήστος Προυκάκης

Πηγή: efsyn.gr