Επιστήμες, Τέχνες & Πολιτισμός

Οι «Όρνιθες» κάνουν πόλεμο!

29 Ιουλίου 2016

Οι «Όρνιθες» κάνουν πόλεμο!

main_SLδφγησφγIDER (4)Με επίθεση προς τους «αντιπάλους» αλλά και προς τους θεατές μοιάζει η επιεικώς πληθωρική διαφημιστική καμπάνια της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών για την παραγωγή που θα παρουσιάσει στην Επίδαυρο.

Με τον παρά μου και με τους… «Ορνιθές» μου! Κάπως έτσι, η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών είχε ως φαίνεται χρήμα, πολύ χρήμα για να διαφημίσει την παρθενική κάθοδό της στην Επίδαυρο με τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη, στις 19 και 20 Αυγούστου. Και αυτό, σε μια εποχή που οι άλλοι μετράνε και την πεντάρα, της έδωσε αδιαμφισβήτητη υπεροχή στον τομέα δημοσιότητα. Ως και «επιθετική» θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κάποιος την καμπάνια της για την παράσταση που θα σκηνοθετήσει ο Νίκος Καραθάνος, δεδομένου ότι όπου κι αν στρέψεις το βλέμμα σου (πηγαίνοντας προ και αναχωρώντας από Επίδαυρο) βλέπεις τις διαφημιστικές αφίσες της παράστασης, γεγονός που έχει σχολιαστεί αρνητικά. «Όρνιθες» ακόμα δεν είδαμε (είπαμε, αργεί η πρεμιέρα), «Όρνιθες» χορτάσαμε χάρη στο όργιο αφισοκόλλησης στο οποίο επιδόθηκε η Στέγη ξεχνώντας προφανώς πως της δικής της παραγωγής προηγούνταν και άλλες. Καθώς και πως το fair play της προώθησης μίας φεστιβαλικής παράστασης λέει πως αφήνουμε λίγο χώρο και στους άλλους, ειδικά όταν όλη η διαδικασία δεν είναι αγώνας όπου οι άλλοι είναι αντίπαλοι που πρέπει πάση θυσία να εξαφανιστούν, αλλά ένα καλλιτεχνικό γεγονός όπως το Φεστιβάλ Επιδαύρου που προάγει την ευγενή άμιλλα, την ανταλλαγή ιδεών, τη συνεργασία. Εδώ, το όλο πράγμα έμοιαζε με πόλεμο, με τη Στέγη να προβάλει απειλητική πάνω από το αρχαίο θέατρο της Αργολίδας ως η ναυαρχίδα των εχθρών που είχε έρθει για να επιβληθεί πατάσσοντας τα… μυρμήγκια. Έναν πόλεμο εντυπώσεων που είχε κηρύξει μόνη της, η Στέγη, επειδή μπορούσε. Όμως, αυτό που τελικά συνέβη δεν είναι απλώς άκομψο για τους θιάσους που συμμετείχαν στη διοργάνωση, ούτε για το κοινό που βομβαρδίστηκε από μια διαφημιστική καμπάνια που έχει χάσει το μέτρο, είναι, πιθανώς, βλαπτικό και για την νέα παραγωγή της κωμωδίας του Αριστοφάνη, καθώς αρκετοί είναι εκείνοι οι διαφημισόπληκτοι φιλότεχνοι που παρασυρμένοι από τις εκατοντάδες αφίσες θεωρούν πως η παράσταση έχει ήδη ανέβει και τείνουν να χάσουν το ενδιαφέρον τους για αυτήν πριν καν να κάνει πρεμιέρα. Θα είναι κρίμα, από τον υπερβάλλοντα ζήλο των διαφημιστών να μην έχει η δουλειά του Καραθάνου και των συνεργατών του (καλλιτεχνών με αξία!) την υποδοχή που της αξίζει, το ζεστό χειροκρότημα με το οποίο το κοινό υποδέχεται την έκπληξη, το καινούριο, εκείνο που αδημονούσε να δει και όχι εκείνο από το οποίο ήθελε να ξεφύγει, εκείνο που ξεφούσκωσε, που θόλωσε πριν καν αναπτυχθεί, προτού λάμψει. Γιατί όσο και αν πάντα χρειάζεται η διαφήμιση, πάντα υπάρχει και το λαϊκό «…και εσύ και ο γρύλος σου»!

Νίκος Πρίντεζης

Πηγή:  tospirto.net