Επιστήμες, Τέχνες & Πολιτισμός

Φωνητική αναζήτηση: Πώς να προσαρμόσεις κατάλληλα το περιεχόμενο του site σου

12 Μαρτίου 2018

Σίγουρα για πολλούς ή φωνητική αναζήτηση είναι ακόμα άγνωστη ή κάτι που δεν χρειάζεται να στρέψουν την προσοχή τους.

Και εγώ ήμουν ένας από αυτούς πριν μερικούς μήνες, τότε που άρχισα να παρατηρώ τον όρο Voice Search σε όλο και περισσότερα άρθρα για το SEO.

Σήμερα θεωρείται μια από τις τάσεις που θα κυριαρχήσουν το 2018 στο SEO και στο digital marketing με ακόμη πιο ανοδική πορεία τα επόμενα χρόνια.

Σε αυτό το άρθρο θα μάθετε γιατί η φωνητική αναζήτηση είναι σημαντική για την ιστοσελίδα σας και πιο είναι το κατάλληλο SEO για τις φωνητικές αναζητήσεις.

Δηλαδή πως πρέπει να βελτιστοποιήσετε το site σας για Google Home (δεν έχει έρθει ακόμα στην Ελλάδα), Siri, Alexa σε σχέση με την συνηθισμένη αναζήτηση καθώς κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της συνολικής πίτας.

Μήπως υπάρχει δόση υπερβολής σε όλα αυτά;

Διαβάστε τα παρακάτω στατιστικά και αποφασίστε μόνοι σας.

Δες τα στατιστικά για να καταλάβεις τη δύναμη του Voice Search

Συμφώνα με το άρθρο της alpine.al πραγματοποιούνται 1 δισεκατομμύριο φωνητικές αναζητήσεις κάθε μήνα.

Το Location World υποστηρίζει ότι το 40 % των ενηλίκων χρησιμοποιούνε το voice search μια φόρα την ημέρα.

Το 60 % αυτών που χρησιμοποιούν φωνητική αναζήτηση ξεκίνησαν τον τελευταίο χρόνο λέει το MindMeld.

Και δεν είναι μόνο αυτά.

Προβλέψεις που προκαλούν θαυμασμό
Σύμφωνα με το comscore το 2020 το 50 % των αναζητήσεων θα είναι φωνητικές !

Επίσης σε άρθρο του MediaPost διαβάζουμε ότι μέχρι το 2020 το 30 % των αναζητήσεων θα γίνεται χωρίς οθόνη !

Όλα τα παραπάνω και πολλά άλλα στατιστικά για τη φωνητική αναζήτηση μπορείτε να τα βρείτε σε άρθρο του branded3.

Αν αυτή η εισαγωγή σας έπεισε για τη σημαντικότητα της φωνητικής αναζήτησης συνεχίστε να διαβάζετε γιατί τώρα αρχίζει να γίνεται ενδιαφέρον.

Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στη φωνητική και στη απλή αναζήτηση ;

Διαβάζοντας την πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα του backlinko που μάζεψε στοιχεία για 10,000 φωνητικές αναζητήσεις μπορούμε να βρούμε κάποιες διαφορές ανάμεσα στις φωνητικές αναζητήσεις και στις συμβατικές αναζητήσεις.

Ποιες είναι αυτές ;

Βασικές διαφορές που πρέπει να γνωρίζεις

  • H ταχύτητα φόρτωσης μιας σελίδας φαίνεται να παίζει σημαντικό ρόλο στη φωνητική αναζήτηση. Το μέσο αποτέλεσμα φωνητικής αναζήτησης φορτώνει σε 4.6 δευτερόλεπτα (52 % πιο γρήγορα από την μέση σελίδα).
  • Το 70,4 % των αποτελεσμάτων από google home είναι ασφαλισμένο με https.
  • Η Google προτιμάει να διαλέγει σύντομες απαντήσεις για τις φωνητικές αναζητήσεις. Μέσος όρος απάντησης 29 λέξεις.
  • Η βαρύτητα του domain είναι κάτι που αποδίδει και στα voice search. Μέσος όρος βαρύτητας ενός domain από site όπως το ahrefs είναι 76,8.
  • Περιεχόμενο με πολλή απήχηση στα social media φαίνεται να αποδίδει πολύ καλά και στις φωνητικές αναζητήσεις. To μέσο αποτέλεσμα φωνητικής αναζήτησης έχει 1,199 κοινοποιήσεις στο Facebook και 44 tweets!!
  • Το απλό, κατανοητό κείμενο φαίνεται να αποδίδει καλά καθώς το μέσο αποτέλεσμα φωνητικής αναζήτησης είναι γραμμένο σε γλώσσα γυμνασιακού επιπέδου.
  • Ο μέσος αριθμός λέξεων μιας σελίδας, από την οποία διάλεξε ένα απόσπασμα για αποτέλεσμα το Voice Search είναι 2,312 λέξεις.
  • Το περιεχόμενο που βγαίνει στις 3 πρώτες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης αποτελεί το 70,5 % των φωνητικών αποτελεσμάτων.

Τα παραπάνω έχουν μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά πώς θα σας βοηθήσουν να βελτιστοποιήσετε το site σας ;

Δώστε έμφαση σε αυτά που ακολουθούν για να μάθετε την απάντηση.

Η ταχύτητα φόρτωσης είναι το Α και το Ω

Διαβάζοντας τα παραπάνω στατιστικά βλέπουμε μεγάλη διαφορά στα αποτελέσματα των φωνητικών αναζητήσεων και των απλών αναζητήσεων στη ταχύτητα φόρτωσης.

Τα αποτελέσματα του voice search έχουν μέσο χρόνο φόρτωσης μόλις 4,6 δεύτερα !

Αυτό είναι λογικό αν το καλοσκεφτείς.

Όταν κάνεις μια φωνητική αναζήτηση αναμένεις ΕΝΑ αποτέλεσμα και δεν έχεις την υπομονή να μένεις χωρίς απάντηση.

Για αυτό αν θέλετε το site σας να τα πηγαίνει καλά στα voice search to πρώτο σας μέλημα πρέπει να είναι να το κάνετε γρήγορο.

Αν δεν ξέρετε πώς μπορείτε να βελτιώσετε την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σας, αυτό το αναλυτικό άρθρο του Moz σίγουρα θα βοηθήσει.

Κάνε το site σου ασφαλές

Είναι δεδομένο πως η Google αξιολογεί καλύτερα τις ιστοσελίδες που έχουν SSL έναντι αυτών που δεν έχουν.

Στα φωνητικά αποτελέσματα βλέπουμε ακόμα μεγαλύτερη απόκλιση, καθώς η ψαλίδα κλείνει ξεκάθαρα υπέρ των σελίδων που έχουν SSL.

Μπορούμε να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα από αυτό;

Αν σκοπεύετε να δημιουργήσετε μια καινούρια ιστοσελίδα φρoντίστε σίγουρα να έχει ασφάλεια HTTPS.

Αυτό θα σας προσφέρει πολλαπλά οφέλη και μεταξύ αυτών θα ξέρετε οτι είστε ok για τις φωνητικές αναζητήσεις.

Στο voice search κυριαρχούν συγκεκριμένου τύπου απαντήσεις

Ποιες;

Οι σύντομές και ακριβής απαντήσεις(μ.ο. 29 λέξεις)

Άρα αν θέλετε να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενο της σελίδας σας για τις φωνητικές αναζητήσεις, προσπαθήστε να το χωρίζετε σε μικρές και περιεκτικές παραγράφους.

Είναι αναμενόμενο ότι αυτό δεν θα μπορείτε να το κάνετε σε όλη την ιστοσελίδα σας.

Για αυτό δώστε βαρύτητα σε φράσεις κλειδιά που σας ενδιαφέρουν και πιστεύετε ότι μπορεί να αναζητηθούν από μεγάλο αριθμό χρηστών άλλα και σε σελίδες τύπου Q & A (με έρωταπαντησεις) που έχουν μεγάλη πιθανότητα να χρησιμοποιηθούν σαν αποτέλεσμα Voice Search.

Τα link και η δύναμη του domain σου θα σου φέρουν επισκέπτες

Είτε μιλάμε για φωνητική αναζήτηση, είτε για αναζήτηση από κινητό ή υπολογιστή είναι σίγουρο ότι τα link ισχυροποιούν το domain σας και αυτό μεταφράζεται σε υψηλές θέσεις στις μηχανές αναζήτησης.

Έτσι και για επιτυχημένο SEO για voice search πρέπει να ασχοληθείτε ενεργά με το linkbuilding και τα backlinks.

Αν δεν γνωρίζεις τι είναι τα backlinks διάβασε το άρθρο στο ti-einai.gr.

Επίσης μπορείτε να διαβάσετε τον αναλυτικό, καταπληκτικό οδηγό για linkbuilding του backlinko.

Δημιούργησε πλούσιο, μακροσκελές περιεχόμενο

Αν προβληματίζεστε επειδή το περιεχόμενο σας είναι καλό αλλά δεν εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις στις μηχανές αναζήτησής πρέπει να δώσετε σημασία εδώ!

Πλέον όπως έχουμε αναλύσει διεξοδικά και στον οδηγό SEO 2018 η Google δεν ψάχνει απλά καλό περιεχόμενο, αλλά το καλύτερο και πιο αναλυτικό περιεχόμενο.

Δηλαδή αυτό που σε μια συγκεκριμένη φράση κλειδί μπορεί να απαντήσει πιο ολοκληρωμένα και διεξοδικά στις απορίες και ερωτήσεις αυτού που ψάχνει.

Και στη φωνητική αναζήτηση δεν υπάρχει διαφορά.

Όπως είδαμε μάλιστα οι απαντήσεις προέρχονται από σελίδες που έχουν μέσο όρο 2,312 λέξεις!

Και είναι λογικό ότι όσο μεγαλύτερο είναι ένα κείμενο τόσο περισσότερες πιθανότητες έχει να απαντάει σε κάτι που ψάχνει ένας χρήστης του διαδικτύου.

Συμπέρασμα;

Καλύτερα ποιοτικό περιεχόμενο μια φορά το μήνα παρά μέτριο υλικό μια φόρα την εβδομάδα (quality over quantity).

Ανεβάστε στο site σας άρθρα που να είναι μεγάλα, πλούσια σε πληροφορίες και όσο πιο ενδιαφέροντα γίνεται για τους δυνητικούς πελάτες σας, όσο πιο κοντά στις 2,000 λέξεις γίνεται.

Να είστε σίγουροι ότι θα αποζημιωθείτε για τον κόπο σας όταν θα δείτε το υλικό σας να βγαίνει ψηλά και να λαμβάνει πρώτες θέσεις σε αναζητήσεις

Γράψε απλά και κέρδισε το ευρύ κοινό

Όπως είδαμε και από τα στοιχεία της έρευνα του backlinko κατά μέσο όρο οι απαντήσεις του Voice Search κυμαίνονται σε επίπεδο γυμνασίου σε σχέση με τη γλώσσα που χρησιμοποιείται.

Πως μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε αυτό;

Γράψτε απλά και κατανοητά (εκτός από συγκεκριμένες περιστάσεις), καθώς η εξιδεικευμένη και ξύλινη γλώσσα κουράζει και δεν μπορεί να γίνει κατανοητή από όλους.

Σκεφτείτε ότι ο γραπτός λόγος πρέπει να ταιριάζει με τον τόνο που μιλάει ο κόσμος και τον τρόπο που θα ρωτούσε κάποιος κάτι.

Φωνητική Αναζήτηση και Social Media

Όπως παρατηρούμε το περιεχόμενο που έχει πολλές κοινοποιήσεις στο Facebook και στα social media γενικότερα είναι και αυτό που αποδίδει καλύτερα στο Voice Search.

Αυτό είναι μάλλον αναμενόμενο, καθώς αν καταφέρνεις το υλικό σου να έχει 1,200 κοινοποιήσεις σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα ενδιαφέρει πολύ τον κόσμο.

Έτσι από αυτό το στατιστικό στοιχείο το μόνο που καταλαβαίνουμε είναι ότι το ενδιαφέρον περιεχόμενο όπως αποδίδει γενικά στο SEO έτσι αποδίδει και στις φωνητικές αναζητήσεις.

Με βάση αυτή την απλή λογική, φτάνουμε και στο επόμενο συμπέρασμα.

Αν βγαίνεις ψηλά στις μηχανές αναζήτησης θα βγαίνεις και στις φωνητικές αναζητήσεις

Όπως είδαμε και πριν το 70% των φωνητικών αποτελεσμάτων προέρχονται από το top 3 του google στην ίδια φράση κλειδί ή ερώτηση.

Με λίγα λόγια αν η σελίδα σας βγαίνει ψηλά σε συγκεκριμένο keyword είναι πολύ πιθανό να βγαίνει και ως voice search.

Πως μπορούν να εκμεταλλευτούν την φωνητική αναζήτηση οι ελληνικές ιστοσελίδες;

H φωνητική αναζήτηση στην Ελλάδα ακόμα δεν είναι ευρέως διαδεδομένη.

Λίγος κόσμος την χρησιμοποιεί (κυρίως τη Siri της Apple) σε αντίθεση με τα παγκόσμια στατιστικά που είδαμε στην αρχή του άρθρου και ακόμα λιγότερος έχει προσαρμόσει την ιστοσελίδα του κατάλληλα έτσι ώστε να βγαίνει ως αποτέλεσμα.

Πως μπορείτε να το εκμεταλλευτείτε αυτό προς όφελος της επιχείρησης σας;

Αρχικά βελτιστοποιήστε την ιστοσελίδα σας για τις μηχανές αναζήτησης και στη συνέχεια προσπαθήστε να δώσετε έμφαση στις λεπτομέρειες που θα την κάνουν να είναι ιδανική για φωνητικές αναζητήσεις.

Το να είσαι από τους πρώτους που προσαρμόζονται σε κάτι που είναι δεδομένο ότι θα κυριαρχήσει στην καθημερινότητα μας στο άμεσο μέλλον, προσφέρει μεγάλη δυναμική στην ιστοσελίδα σου.

Αυτό αν το εκμεταλλευτείτε σωστά μπορεί να μεταφραστεί σε περισσότερες ευκαιρίες για την επιχείρηση σας, μεγαλύτερη προβολή και περισσότερα έσοδα.

 

Πηγή: iservices.gr