Επιστήμες, Τέχνες & Πολιτισμός

Κωδικός CR7: Η μεγαλύτερη μονοπρόσωπη ποδοσφαιρική βιομηχανία στον κόσμο

17 Ιουλίου 2018

Κωδικός CR7: Η μεγαλύτερη μονοπρόσωπη ποδοσφαιρική βιομηχανία στον κόσμο

Ο Ρονάλντο, με την ασπρόμαυρη φανέλα, είναι ένα ολόφρεσκο εμπορικό project προς αξιοποίηση. Τώρα είναι που θα πάρει… φωτιά το Facebook του Πορτογάλου

Το γυαλί με τη Ρεάλ είχε ραγίσει. Μετά από εννιά χρόνια σχέσης δεν ήταν το μη αναμενόμενο, αλλά το νομοτελειακό. Ο Ρονάλντο δεν ήταν ποτέ μια συνηθισμένη περίπτωση εργαζομένου. Ήταν για να το πούμε λαϊκά λιγάκι πιο… απαιτητικός απ’ όσο μπορούσε να αντέξει ο Φλορεντίνο Πέρεθ. Το κάθε νέο συμβόλαιο του Λίονελ Μέσι έπρεπε να αποτελεί παράγοντα σε κάθε νέα δική του διαπραγμάτευση για ανανέωση ή αύξηση των απολαβών. Δικαίως ή όχι, δεν έχει σημασία. Στο τέλος της ημέρας η Ρεάλ επέλεξε να μην πάει μαζί του έως το 2021, όπως είχαν συμφωνήσει το 2016.

Το ενδιαφέρον της Γιουβέντους δεν προέκυψε τυχαία. Όπως αποκάλυψε η «Marca», πριν από λίγες ημέρες η ρήτρα παραχώρησης του Πορτογάλου κατέγραψε limit down, από το 1,2 δισ. ευρώ στα 100 εκατ. ευρώ! Κίνηση που μεταφραζόταν ασφαλώς στο «όσοι πιστοί προσέλθετε» και σύμφωνα με τα ισπανικά Μ.Μ.Ε. έπαιξε κυρίαρχο ρόλο στην απόφαση του παίκτη να εγκαταλείψει την ισπανική πρωτεύουσα.

Το «διαζύγιο» ήταν μία σοφή επιλογή και για τις δύο πλευρές. Η Ρεάλ «ξεζούμισε» αυτά τα 9 χρόνια τον Ρονάλντο αγωνιστικά και εμπορικά. Κοινώς το τερμάτισε, τρύπησε ταβάνι στην αξιοποίηση του.

Στα 33 χρόνια του πια, λογικά δεν ήταν διατεθειμένη να τον αντιμετωπίζει όπως προ πενταετίας. Ο ορίζοντας της σχέσης τους έχει κοντύνει και η ανταμοιβή των 105 εκατ. ευρώ για έναν παίκτη που μετρά πλέον αντίστροφα για τη δύση της καριέρας του μόνο ευκαταφρόνητη δεν είναι.

Ο Ρονάλντο αξίωνε αναπροσαρμογή των οικονομικών όρων του υπάρχοντος συμβολαίου, αλλά ο Πέρεθ θεώρησε ότι αυτό ήταν ένα καλό timing για να σταματήσει να τον κανακεύει. Δεν του εγγυάται κανείς ότι θα παραμείνει στο ίδιο αγωνιστικό επίπεδο στα 35 και 36 χρόνια του. Ακόμα και το πενταετές συμβόλαιο του 2016 έμοιαζε με ρίσκο. Ένα ρίσκο που πάντως του βγήκε με την κατάκτηση των τριών διαδοχικών Τσάμπιονς Λιγκ.

Από την πλευρά του παίκτη, η προσφορά της Γιουβέντους αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία να επεκτείνει την καριέρα του για τουλάχιστον έναν χρόνο ακόμη. Το τετραετές συμβόλαιο ήταν κατά βάση αυτό που τον δελέασε και είναι πράγματι εντυπωσιακό ότι οι πρωταθλητές Ιταλίας δεσμεύτηκαν να δώσουν το 2022 το ποσό των 30 εκατ. ευρώ σε 37χρονο παίκτη.

Για τον πεντάκις πρωταθλητή Ευρώπης όμως ένας χρόνος επιπλέον καριέρας, σημαίνει μονοετής παράταση στις εμπορικές συμφωνίες του. Και μπροστά σε αυτές, τα 30 εκατ. ευρώ του μισθού μοιάζουν με… ψίχουλα!

Το CR7 δεν είναι η κωδική ονομασία ενός παίκτη, αλλά της μεγαλύτερης μονοπρόσωπης ποδοσφαιρικής βιομηχανίας στον κόσμο. Σκεφτείτε μόνο ότι πέραν των περίπου 40 εκατ. ευρώ που εισπράττει ετησίως ο Κριστιάνο από τους χορηγούς του, συντηρεί και μια τεράστια επένδυση μέσω των social media.

Οι ακόλουθοι του σε Facebook, Twitter και Instagram ξεπερνούν τα 300 εκατ., μόνο η σελίδα του στο Facebook ακολουθείται από 122 εκατ. ανθρώπους, 20 εκατ. παραπάνω από οποιαδήποτε άλλη προσωπικότητα στον πλανήτη. Η διαφημιστική επιρροή είναι ευλόγως τεράστια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όταν οτιδήποτε αναρτά παρακολουθείται από 600 εκατ. μάτια.

Μέσω αυτών ο Ρονάλντο και ο Μέσι δεν έχουν λαμβάνειν μόνο από τους δικούς τους χορηγούς (ο πρώτος έχει διά βίου συμβόλαιου με τη Nike και ο δεύτερος με την Adidas), αλλά και από τις δύο βασικές ανταγωνιστικές εταιρίες.

Χάρη στα συμβόλαια που έχουν η Ρεάλ με την Adidas και η Μπαρτσελόνα με τη Nike, ο Ρονάλντο και ο Μέσι παράγουν επίσης μεγάλη αξία και στο «αντίπαλο δέος» του δικού τους χορηγού, μέσω των social media. Οι τρεις ρίγες – το σήμα κατατεθέν της Adidas ήταν ορατές κάθε φορά που ο Ρονάλντο αναρτούσε στους 300 εκατομμύρια followers του φωτογραφία με τη φανέλα της Ρεάλ. Το αποτέλεσμα; Ο Πορτογάλος παρήγαγε αξία 406 εκατ. δολαρίων για τους σπόνσορές του τους τελευταίους 12 μήνες αποκλειστικά μέσω των social media. Τα 184 εκατ. εξ’ αυτών για λογαριασμό της Adidas, με την οποία (υποτίθεται ότι) δεν έχει συμβόλαιο!

Η αξιοποίηση της διαφημιστικής βάσης του Ρονάλντο στο Facebook αναμένεται να φτάσει προσεχώς σε άλλο επίπεδο. Η εταιρία βρίσκεται ήδη σε επαφές μαζί του για ανέβει μια σειρά επεισοδίων στην πλατφόρμα παρακολούθησης της σελίδας. Ντοκιμαντέρ ή reality είναι για την ώρα άγνωστο, αυτό που διέρρευσε ωστόσο είναι ότι η προσφορά του Μαρκ Ζούκερμπεργκ φτάνει τα 10 εκατ. δολάρια για 13 επεισόδια!

Είναι σαφές ότι η μεταγραφή στη Γιουβέντους αποτελεί καύσιμο για όλη αυτή τη βιομηχανία, ιντριγκάροντας και επαναδραστηριοποιώντας τους χορηγούς του παίκτη (προφανέστατα σε υπερμεγέθες βαθμό και την… μπουτίκ των «μπιανκονέρι»). Ο Ρονάλντο, με την ασπρόμαυρη φανέλα, είναι ένα ολόφρεσκο εμπορικό project προς αξιοποίηση και για να σας λύσουμε την όποια απορία, ναι, η φανέλα της Γιουβέντους, φέρει την υπογραφή της Adidas…
Τώρα, για το αν και κατά πόσο συγκινήθηκε ο CR7 από το ζεστό χειροκρότημα των οπαδών της Γιούβε μετά το εκπληκτικό ψαλιδάκι του στο Τορίνο (όπως αναφέρθηκε στον Τύπο ως πρόσθετος λόγος της επιλογής του), θα το κρίνει μάλλον ο αρμόδιος image maker του γερμανικού κολοσσού αθλητικών ειδών…

 

Πηγή: menshouse.gr