Επιστήμες, Τέχνες & Πολιτισμός

Κίνα και Νότια Κορέα «στρώνουν» τους δρόμους… με 5G

14 Μαΐου 2019

Κίνα και Νότια Κορέα «στρώνουν» τους δρόμους… με 5G

Tου Γιάννη Παλιούρη

Με την κούρσα για το 5G να έχει ήδη ξεκινήσει, δύο χώρες στην Άπω Ανατολή θέτουν ήδη τις βάσεις για να εκμεταλλευτούν τα οφέλη που θα προκύψουν από την νέα τεχνολογία. Κίνα και Νότια Κορέα «στρώνουν» τους δρόμους τους με υποδομές 5G έτσι ώστε να υποστηρίξουν τα αυτόνομα οχήματα και μεταφορές τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Ξεκινώντας από την Κίνα, η κρατική εταιρεία κινητής τηλεφωνίας China Mobile ανακοίνωσε ότι ήδη κατασκευάζει τον πρώτο έξυπνο αυτοκινητόδρομο με τεχνολογία 5G. Ουσιαστικά δεν θα είναι ένας μόνο αυτοκινητόδρομος, αλλά ένα αστικό οδικό σύστημα, εξοπλισμένο με υποδομές της νέας τεχνολογίας. Το σύστημα που βρίσκεται ήδη υπό κατασκευή στη Wuhan, πρωτεύουσα της κεντρικής επαρχίας Hubei της Κίνας, θα αποτελέσει «πιλότο» για αντίστοιχες υλοποιήσεις στο μέλλον.

Ως η μεγαλύτερη εταιρεία τηλεπικοινωνιών της χώρας, η China Mobile σχεδιάζει να αναπτύξει μια σειρά 5G υποδομών στους αυτοκινητοδρόμους, ξεκινώντας από «έξυπνους σταθμούς διοδίων». Σχεδιάζει, επίσης, τη συγκέντρωση πληροφοριών κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και στη συνέχεια με τη βοήθεια εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης την εξαγωγή κυκλοφοριακών προβλέψεων ενώ στο μέλλον θα υποστηρίζει αυτόνομα οχήματα.

Η China Mobile έχει ήδη εγκαταστήσει 31 σταθμούς βάσης 5G στο Wuhan και θα προσθέσει επιπλέον 2.000 σταθμούς κατά τη διάρκεια του 2019. Έχει, επίσης, υποβάλει αίτημα για  αυτόνομες άδειες οδήγησης, οι οποίες θα επιτρέψουν σε αυτόνομα οχήματα να μοιράζονται τον αυτοκινητόδρομο με οχήματα που οδηγούν άνθρωποι.

Πάμε τώρα στη γειτονική Νότια Κορέα, τη χώρα που χάρη στην τεχνολογία κατόρθωσε να καταστεί βιομηχανική υπερδύναμη τις τελευταίες δεκαετίες. Εκεί, η εταιρεία τηλεπικοινωνιών SK Telecom υπέγραψε συμφωνία με την Incheon Free Economic Zone (IFEZ) για την ανάπτυξη υποδομών αυτόνομης οδήγησης, βασισμένων φυσικά στην τεχνολογία 5G. Η IFEZ είναι μια ειδική οικονομική ζώνη που βρίσκεται στην πόλη Incheon στα βορειοδυτικά της χώρας, ιδρύθηκε το 2003 και αποτελείται από τρεις περιοχές-γειτονιές.

Σε πρώτη φάση η SK Telecom θα δημιουργήσει έναν χάρτη υψηλής ευκρίνειας που θα καλύπτει ολόκληρη την περιοχή της IFEZ. Ο χάρτης θα έχει ακρίβεια εκατοστών και θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις οδικές συνθήκες, τις λωρίδες κυκλοφορίας και τα όρια ταχύτητας. Στόχος είναι η IFEZ να είναι έτοιμη για αυτόνομα οχήματα επιπέδου 4 το συντομότερο δυνατόν. Ένα παράδειγμα αυτοματισμού επιπέδου 4 είναι τα ταξί χωρίς οδηγό. Ο χάρτης θα δημιουργηθεί με τη χρήση πλατφόρμας 5G η οποία θα ενημερώνεται αυτόματα, λαμβάνοντας δεδομένα από προηγμένα συστήματα παρακολούθησης στρατηγικά τοποθετημένα στο οδικό δίκτυο. Η SK Telecom δήλωσε ότι θα εγκαταστήσει τεχνολογίες ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) και 5G σε οχήματα δημόσιων μεταφορών και κυβερνητικά αυτοκίνητα.

Κίνα και Νότια Κορέα είναι οι πρώτες χώρες που φαίνεται να έχουν τόσο ξεκάθαρη, συνδυαστική στρατηγική για το 5G και την αυτόνομη οδήγηση δύο τεχνολογίες που θα αλλάξουν τον κόσμο τα επόμενα χρόνια. O αντίκτυπος του 5G είναι δύσκολο να υπολογιστεί σε οικονομικούς όρους καθώς αφορά τον μετασχηματισμό του συνόλου σχεδόν των υφιστάμενων επιχειρηματικών τομέων αλλά και την ανάδυση νέων. Όσον αφορά την παγκόσμια αγορά αυτόνομων οχημάτων, σύμφωνα με μελέτη της Allied Market Research θα ανέλθει σε 54,23 δισ. δολάρια το 2019 και θα φτάσει στα 556,67 δισ. δολάρια μέχρι το 2026, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 39,47% κατά την περίοδο αυτή.

 

Πηγή: liberal.gr