Επιστήμες, Τέχνες & ΠολιτισμόςΘεολογία και ΖωήΣυνεντεύξεις

Άνοιξε τα φτερά της με τη δύναμη της θέλησης

27 Ιουλίου 2019

Άνοιξε τα φτερά της με τη δύναμη της θέλησης

Η πρώτη Κύπρια μηχανικός… αεροπλάνων

ξερα πως επρόκειτο για ένα δύσκολο και ανδροκρατούμενο επάγγελμα, αλλά αυτό δεν με εμπόδισε από το να κυνηγήσω το όνειρό μου», δηλώνει στη «Σημερινή της Κυριακής» η πρώτη Κύπρια που εργοδοτήθηκε στο ανδροκρατούμενο επάγγελμα του μηχανικού αεροπλάνων. Πρόκειται για την Κωνσταντίνα Μιλτιάδου, 25 ετών, από τη Λευκωσία, η οποία, με πείσμα και αποφασιστικότητα, κατάφερε να ξεπεράσει δύσκολα εμπόδια, εκπληρώνοντας το όνειρό της, εξασφαλίζοντας μία θέση εργασίας σε εταιρεία που εδρεύει στην Κύπρο, τον Σεπτέμβρη του 2017.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα μας περιγράφει τους λόγους που την ώθησαν να ασχοληθεί με το συγκεκριμένο επάγγελμα, αλλά και τα προβλήματα που συνάντησε και ειδικότερα τον ρατσισμό που βίωσε, επειδή τόλμησε να εισέλθει σ’ έναν επαγγελματικό χώρο που μέχρι εκείνη τη στιγμή κυριαρχείτο από άνδρες.

Πώς μια 25χρονη καταφέρνει να επιβιώνει και να ξεχωρίζει σ’ενα καθαρά ανδροκρατούμενο επάγγελμα

– Πώς αποφάσισες να γίνεις μηχανικός αεροπλάνων;

Αποφάσισα να ασχοληθώ με το συγκεκριμένο επάγγελμα όταν ήμουν στη Β’ Τάξη Γυμνασίου. Από τότε που ήμουν μικρή είχα μια ιδιαίτερη αδυναμία στα αεροπλάνα, μου κινούσαν το ενδιαφέρον και είχα μια έντονη επιθυμία να θέλω να τα συντηρώ και να τα επιδιορθώνω.

 

– Όλο αυτό πήγαζε από κάπου, ίσως από μια ταινία που παρακολούθησες ή ακόμη από κάποιο πρόσωπο στην οικογένειά σου που είχε επαφή με αεροπλάνα;

Ο πατέρας μου είχε άμεση σχέση με αεροπλάνα αφού πάντοτε εργαζόταν σε αεροπορικές εταιρείες, έτσι βλέποντάς τον, συζητώντας εκτενώς μαζί του και παρακολουθώντας από κοντά τα αεροπλάνα και τις διαδικασίες συντήρησής τους, επέλεξα να γίνω μηχανικός αεροπλάνων.

– Συνήθως τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία δεν έχουν κατά νουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία, αντιθέτως εσύ ήξερες τι ήθελες και το ακολούθησες. Κατά τη διάρκεια των χρόνων δεν άλλαξες γνώμη ούτε μια στιγμή;

Όχι, σε καμία περίπτωση. Ο χαρακτήρας μου και η προσωπικότητά μου δεν με αφήνουν να αλλάζω γνώμη.

– Τι πιστεύεις ότι χρειάζεται ένα παιδί για να ακολουθήσει το επάγγελμα του μηχανικού αεροπλάνων;

Αρχικά πρέπει να του αρέσουν τα αεροπλάνα, να έχει μια έλξη σε αυτά και να μην επιλέξει το επάγγελμα απλώς και μόνο επειδή πιστεύει ότι θα προσφέρει έναν καλό μισθό. Είναι ένα επάγγελμα πολύ απαιτητικό και μόνο ένας άνθρωπος που αγαπάει πραγματικά τα αεροπλάνα μπορεί ν’ αντεπεξέλθει. Επίσης πρέπει να είναι καλός στη Φυσική, Μηχανολογία και σε πρακτικές μηχανολογικές εργασίες. Επιπλέον πρέπει να είναι διατεθειμένος να εργάζεται σε βάρδιες και να ακολουθεί τις διαδικασίες που προνοούνται κατά γράμμα.

– Τι κάνει ακριβώς ένας μηχανικός αεροπλάνων; Θέλω να μου περιγράψεις μια καθημερινή μέρα της Κωνσταντίνας στη δουλειά.

Σε γενικές γραμμές ο μηχανικός αεροπλάνων συντηρεί και επιδιορθώνει αεροπλάνα. Σε μια συνηθισμένη μου μέρα αρχικά πηγαίνω στο γραφείο για να μελετήσω το πρόγραμμα αφίξεων / αναχωρήσεων και παραμένω εκεί μέχρι να προσγειωθεί το κάθε αεροπλάνο, ούτως ώστε να του γίνει ο κατάλληλος έλεγχος, κυρίως εξωτερικά, για τυχόν ζημιές ή φθορές που έχουν γίνει κατά τη διάρκεια της πτήσης. Στη συνέχεια μεταβαίνω στο πιλοτήριο και ενημερώνομαι από τους πιλότους εάν αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα εν ώρα πτήσης. Αν όντως υπάρχει κάτι, εντοπίζουμε το πρόβλημα και μετά τον απαραίτητο έλεγχο το επισκευάζουμε σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή, ούτως ώστε το αεροπλάνο να είναι έτοιμο για να ταξιδέψει με ασφάλεια και την όσο το δυνατόν μικρότερη καθυστέρηση.

– Πόσο δύσκολο είναι για μια γυναίκα να δουλεύει σε τέτοιο επάγγελμα;

Κοίταξε, δεν είναι εύκολη δουλειά. Συγκεκριμένα, αυτό με ανησυχούσε όταν ήμουν σε πιο νεαρή ηλικία. Ωστόσο, με την πάροδο των χρόνων και από τη μέχρι στιγμής εμπειρία μου στο επάγγελμα, πιστεύω πως η σωματική μου κατάσταση είναι αρκετά καλή για να μπορώ να ανταποκρίνομαι στις απαιτήσεις της εργασίας μου.

– Ψυχολογικά είναι δύσκολο για μια γυναίκα;

Σήμερα που μιλάμε και με την τριβή μου στο επάγγελμα μπορώ να σου πω πως αν δεν μου άρεσε αυτό το επάγγελμα και αν δεν είχα δυνατό χαρακτήρα και καλή σωματική κατάσταση, δεν θα μπορούσα ν’ αντεπεξέλθω λόγω της πίεσης χρόνου, της σωματικής δύναμης που απαιτείται και της πίεσης να εκτελεστεί η επιδιόρθωση το συντομότερο δυνατό και το αεροπλάνο να πετά με ασφάλεια.

– Κωνσταντίνα, είσαι η πρώτη Κύπρια που εργοδοτήθηκε ως μηχανικός αεροπλάνων;

Ναι, είμαι η πρώτη. Εξ όσων γνωρίζω, πρόσφατα έχουν εισέλθει στο επάγγελμα αυτό ακόμη δύο – τρεις γυναίκες. Νιώθω ιδιαίτερα χαρούμενη, αφού γι’ ακόμα μια φορά οι γυναίκες τολμούν και ρισκάρουν σε παραδοσιακά ανδρικά επαγγέλματα σε σχέση με τα παλαιοτέρα χρόνια.

– Ομολογουμένως μέχρι στιγμής ήταν ένας ανδροκρατούμενος χώρος επαγγέλματος, εσύ το ένιωσες αυτό;

Ήξερα πως ήταν ένα ανδροκρατούμενο επάγγελμα, ωστόσο αυτό δεν με εμπόδισε από το να κυνηγήσω το όνειρό μου.

– Παρόλα αυτά, έχεις νιώσει ποτέ μειονεκτικά επειδή είσαι γυναίκα;

Ναι, συγκεκριμένα θυμάμαι ένα περιστατικό κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στην Ουαλία, όταν πήγα να κάνω την πρακτική μου εξάσκηση σε μια αεροπορική εταιρεία. Εκεί συνάντησα κάποιους άντρες, οι οποίοι μου είπαν πως δεν είναι σωστό για μια γυναίκα να εργάζεται στον χώρο αυτό και πως δεν έχω τη σωματική κατάσταση ν’ αντεπεξέλθω σε κάτι τέτοιο, με εμένα να τους απαντώ πως μπορεί οι γυναίκες να μην έχουν την ίδια σωματική δύναμη με τους άνδρες, αλλά εγώ πιστεύω στις δικές μου ικανότητες και δυνάμεις, κάτι που τελικά αναγνώρισαν και εκείνοι. Τώρα, όσο αφορά εδώ στην Κύπρο, με το που άρχισα να εργάζομαι στον τομέα μου, οι συνάδελφοί μου με αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή και μου έδωσαν συγχαρητήρια που επέλεξα ένα τέτοιο επάγγελμα, ασχέτως αν είμαι γυναίκα.

– Στην Κύπρο, εξ όσων γνωρίζω, δεν υπάρχει κλάδος σπουδών που να σου εξασφαλίζει πτυχίο ώστε να μπορείς να εργαστείς ως μηχανικός αεροπλάνων. Αυτό σε έκανε να το ξανασκεφτείς;

Κοίταξε, σίγουρα είναι κάτι που το ξανασκέφτεσαι αφού θα είσαι μακριά από την οικογένειά σου και από τους ανθρώπους που αγαπάς, εντούτοις τόσα παιδιά φεύγουν μακριά από το σπίτι και την οικογένειά τους για να σπουδάσουν, πόσω μάλλον εγώ που το ήθελα τόσο πολύ, άσε που στο πίσω μέρος του μυαλού μου γνώριζα πως η απομάκρυνσή μου από τους δικούς μου ανθρώπους θα με βοηθούσε να στηρίζομαι στις δικές μου δυνάμεις ακόμα πιο πολύ για να πετύχω τον στόχο μου.

– Οι γονείς σου, στο άκουσμα ότι θέλεις να γίνεις μηχανικός αεροπλάνων, πώς αντέδρασαν;

Ο πατέρας μου όταν του το ανακοίνωσα ξαφνιάστηκε και στη συνέχεια μού έδωσε την εναλλακτική πρόταση να γίνω πιλότος αντί μηχανικός αεροπλάνων, εντούτοις με λίγη κουβέντα και αφού είδε ότι επέμενα να γίνω μηχανικός αεροπλάνων δεν μου έφερε αντίρρηση. Η μητέρα μου τώρα, θέλω να σου πω πως προσπαθούσε μέχρι και την τελευταία στιγμή πριν φύγω για σπουδές να μου αλλάξει γνώμη, με εμένα να είμαι προσηλωμένη στον στόχο μου.

– Κωνσταντίνα, ξέρω ότι είσαι μόλις 25 ετών, θέλω όμως να μου πεις αν μια ενδεχόμενη εγκυμοσύνη θα σε επηρέαζε στον επαγγελματικό σου χώρο.

Κοίταξε και αυτό το σκέφτηκα, ασχέτως αν είμαι 25 ετών. Στα επόμενα χρόνια θέλω να παρακολουθήσω κάποια μαθήματα για γραφειακές δουλειές στον τομέα του aviation, ούτως ώστε αν προκύψει κάποια εγκυμοσύνη να έχω μια εναλλακτική λύση για να συνεχίσω να εργάζομαι στον τομέα που αγαπώ.

 

Πηγή: simerini.sigmalive.com