Θεολογία και ΖωήΚοινωνιολογικά (κοινωνική πρόνοια & οικογενειακά θέματα)Ορθόδοξη πίστη

 Επιστολή προς την έκπληκτη επιστημονική κοινότητα απέναντι στην επιστολή μας προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας

28 Απριλίου 2020

 Επιστολή προς την έκπληκτη επιστημονική κοινότητα απέναντι στην επιστολή μας προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας

Δεν απορώ και εξίσταμαι για την έκπληξη που αναπάντεχα βίωσε η επιστημονική κοινότητα Κύπρου απέναντι στην επιστολή μας. Ήταν αναμενόμενο ότι κάποιοι άνθρωποι θα είχαν αυτές τις απόψεις. Η ευκαιρία για να βληθεί η εκκλησία δόθηκε από την επιστολή μας η οποία αριθμεί 330 υπογραφές αυτή την στιγμή επαγγελματιών υγείας οι οποίοι διαμένουν στην Κύπρο. Γιατί αν θέλαμε, υπήρχε τριπλάσιος αριθμός επαγγελματιών στο εξωτερικό οι οποίοι θα  υπέγραφαν. Για εμάς παίζει ρόλο ο αριθμός αλλά ισχύει και το «ουκ εν τω πολλώ το ευ» Είμαι βέβαιος ότι στην ομάδας σας, που από ότι πρόσεξα υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί , γλωσσολόγοι, επικοινωνιολόγοι, ιστορικοί και άλλοι, θα μπορέσουν να το ερμηνεύσουν. Αντίθετα βλέπω αρκετούς από την ομάδα σας να διαμένουν στο εξωτερικό. Δικαίωμα σας να τους περιλαμβάνετε στην επιστολή σας.

Διάβασα ότι ως επιστήμονες της Κύπρου, φαντάζομαι με την ανάλογη έστω μίνιμουμ γνώση περί υγείας που και οι 215 έχετε, μείνατε έκπληκτοι με το δημοκρατικό αίτημά μας, ( δεν βρισκόμαστε σε καθεστώτα ολοκληρωτικά, τα οποία έχουν παρέλθει) να ζητήσουμε να ανοίξουν οι εκκλησίες και να επιτρέπεται η Θεία Κοινωνία. Φυσικά την επιστολή μας, εκ των πραγμάτων , την διαβάσατε από ότι φαίνεται μεταξύ καφέ και τσιγάρου. Αλλιώς δεν εξηγείται ότι δεν είδατε την αναφορά μας σε μια ολόκληρη σελίδα της χρήσης αυστηρών περιοριστικών μέτρων στην είσοδο στην εκκλησία. Μας παραθέτετε επίσης με την μέθοδο του εντυπωσιασμού, επιχειρήματα, τα οποία συνοψίζονται σε γενικότητες, αοριστολογίες που σίγουρα δεν ταιριάζουν σε Πανεπιστημιακούς. Όταν κάποιος αναφέρει , όπως καλά γνωρίζετε ως κάτοχοι διδακτορικού τίτλου οι περισσότεροι, επιστημονικά ευρήματα ή απόψεις πρέπει αυτός να παραπέμπει στην ανάλογη βιβλιογραφία η οποία παρατίθεται στο τέλος του κειμένου. Αλλιώς και δεν γίνεται πιστευτός και δεν λαμβάνει και κανείς σοβαρά το άρθρο. Θα μου πείτε , μα δεν είναι προς δημοσίευση σε επιστημονικό περιοδικό. Μα η Μοριακή Βιολόγος που τυχαίως παράθεσε τα ίδια επιχειρήματα μαζί σας , αν μη τι άλλο, μας παρέπεμψε σε βιβλιογραφία. Άσχετο φυσικά ότι τα άρθρα της ως συμπέρασμα έλεγαν ότι η τακτική αυτή των διαφόρων τελετουργικών γίνεται για χρόνια χωρίς επιπτώσεις, ή ότι η επιστημονική κοινότητα δεν αποφάνθηκε ακόμη εάν η χρήση κοινού ποτηρίου μπορεί να μεταδώσει ιούς ή κάτι άλλο.

Λέτε επίσης ότι η εκκλησία συμμερίζεται τις απόψεις σας. Γιατί δεν πήρατε υπογραφές από εκεί; Μα ποια εκκλησία δεν συμμερίζεται τις απόψεις τις δικές μας; εκτός από ιατροί που είστε ξέρετε και τις απόψεις των ιερέων και αρχιερέων; Και συνεχίζετε να αφήνετε εντυπώσεις χωρίς να μας λέτε ποιος ιερέας έχει πει αυτά που διατείνεστε.
Το εντυπωσιακό είναι το ακόλουθο :μας  λέτε με ότι με την ιδιότητα που έχετε ως επιστημονική κοινότητα της Κύπρου πρέπει επιτακτικά να ανακαλέσουμε τις αντιεπιστημονικές και επικίνδυνες θέσεις μας. Εάν εγώ αποφανθώ επιστημονικά περί της σταθερότητας ενός κτηρίου, ή για το πόσο μπετόν πρέπει να χυθεί σε μια κολώνα,  ή διαφωνήσω με ένα μαθηματικό για την μαθηματική λύση ενός δύσκολου προβλήματος ή για την γλωσσική ετυμολογία μιας λέξης, ή του λανθασμένου τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιείται μια γλώσσα προγραμματισμού ενός λογισμικού ή αντικρούσω με επιχειρήματα ένα ειδικό στις τηλεπικοινωνίες ή ειδικό στην μελέτη του νερού των τροφών ή τρόπου σύντηξης του πυρήνα ενός ατόμου, θα με θεωρούσατε τι; φυσικά αναρμόδιο το λιγότερο να ασχοληθώ με πράγματα που ούτε ξέρω, ούτε έχω διδαχθεί, ούτε θα διδαχθώ. Τότε πως γίνεται να προβάλλετε την αντιεπιστημονικότητα αυτών που αναφέρουμε στην επιστολή αφού πόρρω απέχετε από του να είστε ο πιο απλός και ταπεινός επαγγελματίας υγείας με την ελάχιστη γνώση; Ποια επιστημονική σας ιδιότητα σας δίνει το δικαίωμα να προβάλλετε όρους που δεν τους ξέρετε καν; Μήπως του Φιλολόγου, του αρχιτέκτονα , του Λογιστή, του Σκηνοθέτη; Δηλαδή ουσιαστικά 35 ιατροί συνέταξαν ένα αστήρικτο , πρόχειρο κείμενο και σας το έδωσαν για υπογραφή χωρίς να έχετε την ελάχιστη γνώση, που έστω την έχουμε αυτή εμείς, για να κρίνετε, τι είναι σωστό , και τι όχι;

Καλείτε τον Παγκύπριο Ιατρικό Σύλλογο να τοποθετηθεί δημοσίως. Τοποθετήθηκαν , και αν δεν έγινε αντιληπτό τελικά συμφωνούμε. Φυσικά ο Ιατρικός σύλλογος ως όργανο που περιλαμβάνει μόνο Ιατρούς δεν θα μπορούσε να παραθέσει όλα αυτά τα αίολα , αστήρικτα επιχειρήματά σας περί άρθρων κλπ. γιατί ακριβώς είτε δεν υπάρχουν όπως τα θέτετε ή τα αποτελέσματα των μελετών δεν είναι καθαρά , είτε αποδεικνύουν το αντίθετο από αυτό που λέτε. Σε τέτοιο λάκκο ο Ιατρικός σύλλογος δεν πρόκειται να πέσει και τελικά δεν έπεσε. Και μάλιστα απόψε αργά στην τηλεόραση ο πρόεδρος του συλλόγου συμφώνησε να ανοίξουν οι εκκλησίες με αυστηρούς περιοριστικούς όρους. Ουσιαστικά συμφώνησε μαζί μας απόλυτα. Και ουσιαστικά σας απογοήτευσε, ας μην κρυβόμαστε.

Ο πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού κ. Αβέρωφ φαντάζομαι περιλαμβάνεται σε αυτούς που εκφράζουν τις επικίνδυνες και αντιεπιστημονικές απόψεις. Γιατί προχθές ανέφερε ότι εκτός από τους ναούς του χρήματος , θα πρέπει να ανοίξουν και οι ναοί του Θεού. Και μάλιστα όπως το είπαμε, με περιορισμούς. Νομίζω αξίζει να του στείλετε μια επιστολή διαμαρτυρίας. Είναι όμως πρόεδρος του μεγαλύτερου κόμματος στην Κύπρο. Θα το κάνετε; Αμφιβάλλω.

Θα ήθελα να γνωρίζετε ότι πλείστοι όσοι του συνόλου των υπογραφόντων (πέραν των 330 και προχωράμε) , είναι στην πρώτη γραμμή με προεξάρχοντα τον διευθυντή της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας του Γενικού Νοσοκομείου Κύπρου Δρ. Παλαζή. Η επιστολή μας υπογράφηκε και από άλλους ιατρούς , νοσηλευτές σε θέσεις φροντίδας και περίθαλψης τέτοιων ασθενών. Ένας σέβας προς αυτούς τους ανθρώπους μάλλον το οφείλουμε/τε. Σε συνομιλία μου με ένα νοσηλευτή της πρώτης γραμμής μου αναφέρθηκε η θέληση του, αν το ζητήσετε, να παραιτηθεί από την θέση του και να πάει ένας από εσάς τους 215 να τον αντικαταστήσει. Αφού έχετε, λέω εγώ, το επιστημονικό ιατρικό δικαίωμα να αποκαλείτε επικίνδυνη και αντιεπιστημονική την επιστολή μας(δεν αναφέρομαι στους υπογράψαντες ιατρούς) , με τις γνώσεις που κατέχετε ή δεν κατέχετε, τότε σημαίνει ότι μπορείτε να αντικαταστήσετε στην ΜΕΘ το φίλο νοσηλευτή με τις ίδιες γνώσεις που σας δίνουν το δικαίωμα να κρίνετε. Μάλλον δεν θα το επιχειρήσετε.
Αρκετοί από εσάς είστε ακαδημαϊκοί. Είναι αυτό το πνεύμα που καλλιεργείτε στους φοιτητές σας; Της προσβολής , επιθετικότητας στην άλλη άποψη που, όπως και η Μοριακή Βιολόγος ανέφερε , με νηφαλιότητα εκφράστηκε στην επιστολή μας; Ή μήπως καλλιεργείτε το πνεύμα του, υπογράψτε πολλοί να εντυπωσιάσουμε, ανεξάρτητα αν δεν γνωρίζουμε το θέμα; Και δεν λέμε ότι εμείς γνωρίζουμε το θέμα όπως οι ειδικοί αλλά σίγουρα περισσότερο από Μηχανικούς , αρχιτέκτονες , μουσικούς, σκηνοθέτες κλπ. που είναι σεβαστοί ως επαγγελματίες αλλά δεν ταιριάζει να μας κατακρίνουν ως επικίνδυνους και με έλλειψη επιστημονικής παιδείας. Την οποία αυτοί δεν την έχουν ούτε στο ελάχιστο.

Εν κατακλείδι, η επιστολή σας θα ήταν ευπρόσδεκτη στα ώτα μας  αν δεν ήταν γεμάτη αφορισμούς, αοριστίες, επιθετικότητα και προπαντός συνταγμένη από μια παντελώς ανομοιογενή επιστημονική κοινότητα εκφέρουσα γνώμη για κάτι που κατά το πλείστον δεν γνωρίζει, και που απλώς το μόνο που κάνει υπογράφει.
Οπωσδήποτε ως Χριστιανός Ορθόδοξος και ως άτομο με δημοκρατικό παρελθόν , παρόν και μέλλον, διαφωνώ όπως αντιληφθήκατε, κάθετα με αυτά που αναφέρετε, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμα σας να εκφράζεστε. Εσείς;

Χριστός Ανέστη
Νέαρχος Παναγή
Οδοντίατρος, Ορθοδοντικός, Υποψήφιος Διδάκτωρ