Προσκυνήματα-Οδοιπορικά-Τουρισμός

Τα Ιωάννινα και η Καστοριά θα σε «αναγκάσουν» να υποκλιθείς στην ομορφιά (τους)

19 Μαΐου 2022

Ταξιδέψαμε εκεί πρόσφατα και χωρίς κανένα ενδοιασμό σάς προτείνουμε να κλείσετε εισιτήρια σήμερα!

Μερικές φορές είναι πολύ δύσκολο να μετουσιώσεις σε λέξεις και λόγια, εμπειρίες, εικόνες, γεύσεις, χαμόγελα, γέλια, συγκινήσεις και στιγμές. Όπως εξίσου δύσκολο είναι να «εγκλωβίσεις» σε μια φωτογραφία τα ατάραχα νερά μιας λίμνης, την ώρα που μέσα σε αυτά αντανακλάται η ομορφιά του τοπίου που την κυκλώνει σχεδόν ευλαβικά. Ίσως η περιγραφή μου να είναι πολύ ποιητική, αλλά έτσι είναι και οι δύο πόλεις, τα Ιωάννινα και η Καστοριά: ποιητικές και λυρικές. Σχεδόν σαν ένα ζωντανό μυθιστόρημα.

Αυτό το ταξίδι στις πόλεις των λιμνών, στο οποίο μάς προσκάλεσαν -και τους ευχαριστούμε πολύ- ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ), η Aegean Airlines, οι Δήμοι Ιωαννιτών και Καστοριάς και η Wise Ram, ήταν μια απόδραση γαλήνης, ηρεμίας και υπενθύμισης των σημαντικών. Μακριά από την ενοχλητική βουή και τους γρήγορους ρυθμούς των μεγάλων πόλεων, τα Ιωάννινα και η Καστοριά ζουν στους δικούς τους ρυθμούς. Εκεί, ανάμεσα σε βουνά, ειδυλλιακές λίμνες και θρύλους, τα πράγματα κινούνται λίγο πιο αργά, αναγκάζοντάς σε -κατά κάποιον τρόπο- να σταθείς και να θαυμάσεις την ομορφιά, που συχνά προσπερνάμε, ξεχνώντας πως αυτή μπορεί να κρύβεται στα πιο απλά πράγματα. Που είναι συνάμα και τα πιο σημαντικά.

H λίμνη Παμβώτιδα των Ιωαννίνων.

Τα ειδυλλιακά και πολυπολιτισμικά Ιωάννινα

Στα Ιωάννινα φτάσαμε ένα ηλιόλουστο απόγευμα, στις αρχές Απριλίου, μέσω Αθηνών. Από το μικρό αεροδρόμιο της πόλης, πήγαμε στο ξενοδοχείο που θα μας φιλοξενούσε τις δύο μέρες που θα μέναμε στην πόλη. Το «Lake Spirit Boutique Hotel & Spa» είναι ένα κομψό, eco-friendly ξενοδοχείο, 10 δωματίων, στο κέντρο των Ιωαννίνων, η ιδανικότερη επιλογή τόσο γεωγραφικά, αλλά και αισθητικά.

Η γραφική πόλη των Ιωαννίνων βρίσκεται στη βορειοδυτική Ελλάδα, στην καρδιά της Ηπείρου. Είναι μια πόλη με ιστορία αιώνων που «κουρνιάζει» στις όχθες της λίμνης Παμβώτιδας, στα νερά της οποίας αντανακλώνται τα βουνά της Ηπείρου και από τον πυθμένα της αναδύονται θρύλοι και ιστορικές αφηγήσεις. Ο Αλή Πασάς, η κυρά Φροσύνη και η κυρά Βασιλική θα σε συντροφεύουν διακριτικά σε κάθε σου βόλτα. Χωρίς να το καταλάβεις, σχεδόν αβίαστα, γίνεσαι κομμάτι όλου αυτού.

Αφού αφήσαμε τα πράγματά μας στο ξενοδοχείο, πήραμε τον δρόμο με τελικό προορισμό τη λίμνη. Πριν φτάσουμε εκεί, κάναμε μια στάση στο Κέντρο Παραδοσιακής Βιοτεχνίας Ιωαννίνων (ΚΕ.ΠΑ.ΒΙ), στο οποίο λειτουργούν εργαστήρια αργυροχοΐας, μουσείο, αίθουσα πολιτιστικών εκδηλώσεων, καφετέρια-εστιατόριο και φυσικά το πρατήριο λιανικής πώλησης προϊόντων αργυροχοΐας. Τα Ιωάννινα -και γενικότερα η Ήπειρος- συνδέονται άρρηκτα με την τέχνη της αργυροτεχνίας, αφού το ασήμι δουλεύεται στην πόλη ήδη από τους υστεροβυζαντινούς χρόνους.

Φεύγοντας, περπατήσαμε προς τη λίμνη. Σε λίγα λεπτά, την είδαμε να ξεπροβάλλει, εκεί στα πόδια του βουνού. Η ομίχλη έπεφτε μέσα στα νερά της -φαινόμενο αρκετά σύνηθες- δημιουργώντας ένα σκηνικό σχεδόν βγαλμένο από ταινία. Η ζωή της πόλης περιστρέφεται γύρω από τη λίμνη που είναι το πιο αναγνωρίσιμο φυσικό της μνημείο. Άνθρωποι περπατούν στους πεζόδρομους, άλλοι κάνουν ποδήλατο και άλλοι απλά αφήνονται στη γαλήνη που αποπνέει. Κάτσαμε να πιούμε κάτι, σε ένα από τα πολλά παραλίμνια καφέ. Στο διπλανό τραπέζι βρισκόταν μια παρέα φοιτητών από την Κύπρο που μας άκουσαν να μιλάμε κυπριακά και μας έπιασαν στην κουβέντα. Στα Ιωάννινα, θα δεις πολύ νέο κόσμο, μιας και στην πόλη στεγάζεται το Πανεπιστήμιο των Ιωαννίνων, το οποίο αποτελείται από 11 Σχολές και 26 Τμήματα.

Το βράδυ μάς περίμεναν για δείπνο ο δήμαρχος της πόλης, κ. Μωυσής Ελισάφ, και ο αντιδήμαρχος τουρισμού, κ. Γεώργιος Λώλης. Σε ένα από τα ομορφότερα σημεία των Ιωαννίνων, στον Μόλο, απολαύσαμε το δείπνο μας στο εστιατόριο «Φίλιππας Gastronomy», ακριβώς δίπλα στη λίμνη.

Τα Ιωάννινα μόλις μάς είχαν συστηθεί και οι πρώτες εντυπώσεις ήταν άριστες. Την επόμενη μέρα, είχαμε γεμάτο πρόγραμμα. Πρώτος σταθμός η Καστροπολιτεία, μια «πόλη μέσα στην πόλη», γεμάτη αντιφάσεις, οι οποίες προκύπτουν από την ιστορία της που χάνεται στα βάθη των αιώνων.