Πεμπτουσία· Ορθοδοξία-Πολιτισμός-Επιστήμες

Η Εκκλησία και τα μέσα του αγιασμού

19 Φεβρουαρίου 2017

Η Εκκλησία και τα μέσα του αγιασμού

symbolo-pisteos_titlos_5

symbolo_pisteos_mikro

symbolo-pisteos_arthro_9-10_titlos

Εἰς μίαν, ἁγίαν, καθολικήν καί ἀποστολικήν Ἐκκλησίαν.

Πιστεύω και στην Εκκλησία, η οποία είναι μία, ένα σώμα, επειδή μία είναι η κεφαλή της, ο Χριστός, ένα το Πνεύμα το Άγιο που της δίνει ζωή αληθινή και αιώνια, και μία η Πίστη εκείνων που μετέχουν στη ζωή της.

Η Εκκλησία είναι και αγία, χωρισμένη δηλαδή από κάθε αμαρτία, επειδή άγιος είναι ο Χριστός, και επίσης έχει ως σκοπό της τον αγιασμό όλων των πιστών.

Είναι καθολική, επειδή έχει την όλη αλήθεια, χωρίς αλλαγές από τότε που ιδρύθηκε, και επειδή επεκτείνεται σ’ ολόκληρο τον κόσμο για να συμπεριλάβει στους κόλπους της όλους τους ανθρώπους της γης.

Τέλος είναι αποστολική, επειδή διατηρεί ακέραιη και ανόθευτη τη διδασκαλία των Αποστόλων, με την καθοδήγηση του Αγίου Πνεύματος, και επειδή οι επίσκοποι που την ποιμαίνουν είναι διάδοχοι των Αποστόλων και χειροτονημένοι κανονικά, σε αδιάκοπη συνέχεια από τότε μέχρι σήμερα.

ekklisia_kibotos

Ὁμολογῶ ἕν Βάπτισμα εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν.

Ομολογώ ένα Βάπτισμα, στο όνομα της Αγίας Τριάδας, που είναι απαραίτητο για τη συγχώρηση, το σβήσιμο των αμαρτιών και την πνευματική αναγέννηση, τη γέννηση-είσοδο του νέου μέλους και πιστού πλέον παιδιού στην οικογένεια του Θεού, την Εκκλησία.

Ένα είναι το Βάπτισμα και μόνο μέσα στην Εκκλησία μπορεί κανείς να δεχθεί το απολυτρωτικό έργο του Κυρίου, όπως γινόταν και με τους πρώτους χριστιανούς (Πραξ. Β΄, 42):

– ακούγοντας και μελετώντας τον λόγο του Θεού

– με την προσευχή και την συμμετοχή στη θεία λατρεία (τις ακολουθίες της Εκκλησίας)

– με την συμμετοχή στα μυστήρια της Εκκλησίας (κυρίως στη Θεία Ευχαριστία και τη Μετάνοια-Εξομολόγηση)

– με την επικοινωνία με άλλους πιστούς, ώστε να στηρίζει ο ένας τον άλλον στον καλόν αγώνα και τις δυσκολίες που συναντά.

footer-eap