Επιστήμες, Τέχνες & Πολιτισμός

Αναφορά Spam: Πώς Συμβάλλει Στη Βελτίωση Του Email

4 Δεκεμβρίου 2018

Γνωρίζατε ότι κάθε μέρα αποστέλλονται πάνω από 100 δις spam email, και ότι το ετήσιο κόστος για την καταπολέμησή τους ήταν 20 δις δολάρια… το 2012; Οι περισσότεροι από εμάς δεχόμαστε τουλάχιστον ένα ανεπιθύμητο μήνυμα την ημέρα – ίσως και εκατοντάδες αν δεν ήμασταν προσεκτικοί με το email μας. Καιρός να πάρουμε μέρος στον «πόλεμο» με αναφορά spam, για να συμβάλλουμε στη βελτίωση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Δεν είναι όλα τα ανεπιθύμητα μηνύματα spam
Πριν προχωρήσουμε κάνοντας αναφορά spam σε ένα μήνυμα, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι.

Δεν εντάσσονται όλα τα ανεπιθύμητα μηνύματα στο spam. Ίσως μας φαίνεται απλός ο διαχωρισμός, αλλά δεν είναι πάντα εύκολο να τα ξεχωρίσουμε.

Ας πούμε, για παράδειγμα, ότι θέλουμε να δημιουργήσουμε έναν online λογαριασμό σε μία ιστοσελίδα ή υπηρεσία.

Έστω, λοιπόν, ότι καθώς δημιουργούσαμε τον λογαριασμό, ήταν τσεκαρισμένο το κουτάκι «Εγγραφή στο newsletter» της σελίδας, και δεν το απενεργοποιήσαμε.

Όταν αργότερα λάβουμε μήνυμα από τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, το οποίο αναφέρει προώθηση κάποιου προϊόντος, δεν θεωρείται spam.

Η ιστοσελίδα μας έδωσε την επιλογή να αποεπιλέξουμε το κουτάκι και να μην λαμβάνουμε το newsletter. Είτε το είδαμε και το αγνοήσαμε, είτε μας διέφυγε εντελώς. Και στις δύο περιπτώσεις, τους δώσαμε το δικαίωμα να μας στέλνουν μηνύματα.

Το ίδιο ισχύει και για τα newsletter που επιλέγουμε εν γνώση μας. Στο μέλλον μπορεί να πάψουν να μας ενδιαφέρουν τα newsletter μιας σελίδας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι spam.

Σε τέτοιες περιπτώσεις, το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να επιλέξουμε διαγραφή από το newsletter, χρησιμοποιώντας το link που υπάρχει πάντα στο τέλος του μηνύματος.

Ο νόμος στις περισσότερες χώρες υποχρεώνει όλες τις υπηρεσίες email να διαθέτουν έναν αυτόματο τρόπο διαγραφής.

Το πραγματικό spam όμως, αποτελείται από email στα οποία δεν γραφτήκαμε ποτέ. Τέτοια μηνύματα ίσως αναφέρουν κάποια δελεαστική προσφορά, ή μπορεί να προσφέρουν κάποια -φαινομενικά- καλή ευκαιρία.

Φυσικά, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων πρόκειται για απάτη. Ακόμα κι αν δεν είναι όμως, πράγμα εξαιρετικά απίθανο, απ’ τη στιγμή που δεν δώσαμε την άδειά μας για να μας στέλνουν email, τέτοια μηνύματα είναι spam.

Επιπλέον, είναι αρκετά συνηθισμένο τέτοια email να περιλαμβάνουν και κουμπί «Unsubscribe» στο τέλος για να διαγραφούμε από τη λίστα τους.

Όμως το θέμα είναι ότι, σε ένα πραγματικό spam email, δεν πρέπει ποτέ μα ποτέ να κάνουμε κλικ σε οποιονδήποτε σύνδεσμο.

Αφού δεν γραφτήκαμε με τη θέλησή μας στην υπηρεσία, το να πατήσουμε το κουμπί για διαγραφή θα αποδείξει στον αποστολέα ότι η διεύθυνσή μας είναι ενεργή. Και ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Ατελείωτο spam.

Ακόμα και κάποια νόμιμα newsletter ενδέχεται να λειτουργούν ως spam, στις περιπτώσεις που το κουμπί «Unsubscribe» αποτυγχάνει να μας αφαιρέσει από τη λίστα τους.

Αυτά είναι τα email για τα οποία πρέπει να κάνουμε αναφορά spam.

Δεν αρκεί να βάλω απλά το email στα Ανεπιθύμητα;
Αν η υπηρεσία που χρησιμοποιούμε για να στέλνουμε email – όπως το Gmail, το Outlook.com, η Yahoo, και άλλες – έχει ήδη αναγνωρίσει το μήνυμα ως spam, τότε γιατί να κάνουμε επιπλέον κόπο;

Μπορούμε να βάλουμε όλα αυτά τα μηνύματα στα Ανεπιθύμητα, και όλα καλά. Σωστά;

Αυτήν είναι η τακτική που χρησιμοποιούμε όλοι μας εδώ και χρόνια. Βλέπετε να σταμάτησε τα μηνύματα spam; Όχι. Είναι αρκετή για να σταματήσει το spam στο μέλλον; Προφανώς και όχι, αφού δεν λειτούργησε ως τώρα, τι σας κάνει να πιστεύετε ότι θα λειτουργήσει στο μέλλον;

Αν θέλουμε να πολεμήσουμε στα σοβαρά το spam, θα πρέπει να κάνουμε κάτι πιο δραστικό. Αν όλοι μας κάνουμε αναφορά spam με τον σωστό τρόπο, τότε θα κάνουμε τη διαφορά.

Πώς χρησιμοποιώ το SpamCop για αναφορά spam
Το SpamCop ανήκει στη Cisco, και είναι μία από τις πιο δημοφιλείς υπηρεσίες για αναφορά spam. Η Cisco είναι εταιρεία διεθνούς φήμης για τον εξοπλισμό τηλεπικοινωνιών που κατασκευάζει, και όχι μόνο.

Για να χρησιμοποιήσουμε το SpamCop, θα πρέπει πρώτα να κάνουμε μια εγγραφή.

Το μόνο που κάνουμε είναι να εισάγουμε το όνομά μας ή ένα ψευδώνυμο, και μία έγκυρη διεύθυνση email, ώστε να μπορεί το spamcop.net να επικοινωνήσει μαζί μας, σε περίπτωση που προκύψουν ερωτήσεις για την αναφορά μας.

Έπειτα, το SpamCop θα μας στείλει ένα email ενεργοποίησης του λογαριασμού μας. Η ειρωνεία στην όλη υπόθεση είναι ότι, στην περίπτωσή μας, το email κατέληξε στον φάκελο με ανεπιθύμητα.

Το ίδιο ακριβώς συνέβη και στο παρελθόν, όταν ξαναδοκιμάσαμε την υπηρεσία στην παλιά έκδοση του Gmail. 0 στα 2 μέχρι τώρα για το SpamCop.

Θα πρέπει να κάνουμε «Αναφορά ως μη ανεπιθύμητο», όπως οφείλουμε να κάνουμε για όλα τα μηνύματα που καταλήγουν κατά λάθος σε αυτόν τον φάκελο.

Έπειτα, θα λάβουμε έναν τυχαίο κωδικό, για να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το SpamCop.

Μόλις πραγματοποιήσουμε είσοδο στον λογαριασμό μας, μπορούμε να κάνουμε αναφορά spam, προωθώντας ως επισύναψη το spam μήνυμα, στον προσωπικό SpamCop λογαριασμό μας.

Εναλλακτικά, μπορούμε να κάνουμε αντιγραφή και επικόλληση τον κώδικα του ανεπιθύμητου μηνύματος στη φόρμα του SpamCop, πατώντας «Προβολή αρχικού».

Το SpamCop δεν θα δεχτεί αναφορά spam για email μεγαλύτερα των 50000 bytes (48.8KB), και θα μας ζητήσει να το τεμαχίσει.

Αν δεν έχουμε πληρωμένη συνδρομή στο SpamCop, που κοστίζει $15 ετησίως, θα πρέπει να περιμένουμε γύρω στα έξι δευτερόλεπτα μέχρι να επεξεργαστεί το spam μήνυμα.

Για τους περισσότερους χρήστες, η δωρεάν έκδοση είναι παραπάνω από επαρκής. Αν πάλι είστε σκληροπυρηνικοί πολεμιστές του ηλεκτρονικού εγκλήματος, η συνδρομή θα σας φανεί χρήσιμη.

Επιπλέον, μπορούμε να κάνουμε αναφορά spam μόνο σε μηνύματα που είναι σχετικά «φρέσκα». Το SpamCop δεν θα δεχθεί μηνύματα παλιότερα των δύο ημερών.

Αν τα κάναμε όλα σωστά, το SpamCop θα μας μεταφέρει το αίτημά μας στις αρμόδιες αρχές. Mε το πάτημα του κουμπιού «Send Spam Report(s) Now», η υπηρεσία θα στείλει αυτόματα αναφορά spam εκ μέρους μας.

Αυτές οι αναφορές αλλάζουν ανάλογα με το είδος spam του κάθε μηνύματος. Συνήθως περιλαμβάνουν τον mail server απ’ όπου λάβαμε το μήνυμα, τον πάροχό τους, και όποιες ιστοσελίδες διαφημίζονται μέσα στο spam.

Πώς δηλώνουμε ότι το email μας είναι ασφαλές
Το SpamCop έχει και άλλη μία ρύθμιση, με την ονομασία «Mailhosts», στην οποία μπορούμε να εισάγουμε το προσωπικό μας email. Έτσι αποφεύγουμε να χαρακτηριστεί το email μας ως spam κατά λάθος.

Στο τέλος της σελίδας, πατάμε στον σύνδεσμο «Add first hosts».

Αν συμφωνούμε με τους όρους, πατάμε «Yes» για να συνεχίσουμε. Στο πρώτο πεδίο εισάγουμε το email μας, ενώ στο δεύτερο τον πάροχο του ηλεκτρονικού μας ταχυδρομείου.

Στο επόμενο βήμα, τσεκάρουμε όλους τους mail servers.

Έπειτα, θα λάβουμε ένα email για τον καθέναν, ώστε να ρυθμίσουμε τον λογαριασμό μας.

Κάνουμε κλικ στον σύνδεσμο https://www.spamcop.net/mcgi?action=mhreturn…

…και προχωράμε στην εισαγωγή όλου του κώδικα.

Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία για όλα τα μηνύματα, ώστε να ρυθμίσουμε όλους τους mail servers.

Αν έχουμε παραπάνω από μία διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, θα πρέπει να κάνουμε ξανά το ίδιο για όλες.

Μπορεί να είναι λίγο χρονοβόρο, αλλά αξίζει τον κόπο. Άλλωστε είναι για καλό σκοπό. Ο πόλεμος κατά του spam τώρα αρχίζει!

 

Πηγή: pcsteps.gr