Χαριτωμένες παραινέσεις

Όσιος Ιγνάτιος Μπριαντσανίνωφ: Η αγάπη του Θεού θεμελιώνεται στην αγάπη προς τον πλησίον μας!

3 Ιουνίου 2020

Όσιος Ιγνάτιος Μπριαντσανίνωφ: Η αγάπη του Θεού θεμελιώνεται στην αγάπη προς τον πλησίον μας!

Όσιος Ιγνάτιος (Μπριαντσανίνωφ), Επισκοπος Σταυρουπολεως (1807-1867). (Εικόνα Ιεράς Μονής Παρακλήτου).

Συνέχεια από εδώ: http://www.diakonima.gr/?p=497251

Όταν αποστρεφόμαστε συνέχεια τον πονηρό και τηρούμε τις ευαγγελικές εντολές κι αρετές, που συνθέτουν ολόκληρη την ηθική διδασκαλία του ευαγγελίου, αποκτούμε την αγάπη του Θεού. «Εάν τας εντολάς μου τηρήσητε, μενείτε εν τη αγάπη μου» (Ιωάν. Ιε’ 10), είπε ο Σωτήρας μας.

Η τελειότητα της αγάπης συνίσταται στην ένωσή μας με το Θεό.
Η πρόοδος στην αγάπη συνοδεύεται από απερίγραπτη πνευματική παραμυθία, ευφροσύνη και αγαλλίαση.

Στην αρχή του αγώνα αυτού εκείνος που μαθητεύει στην αγάπη πρέπει να διεξαγάγει βίαιο πόλεμο με τον εαυτό του, με τη βαθιά φθαρμένη φύση του καθώς και με τον πονηρό, που με την πτώση μας έγινε σύμφυτος μαζί μας, νόμος για τη φύση μας που μάχεται κι επαναστατεί ενάντια στο Νόμο του Θεού, ενάντια στο νόμο της αγίας αγάπης.

Η αγάπη του Θεού θεμελιώνεται στην αγάπη προς τον πλησίον μας.
Όταν η μνήμη των σφαλμάτων των άλλων εξαφανίζεται από μέσα σου, τότε βρίσκεσαι κοντά στην αγάπη.
Όταν η καρδιά σου επισκιάζεται από μια αγία και θεοχαρίτωτη ειρήνη προς όλους τους ανθρώπους, τότε βρίσκεσαι μπροστά στις πύλες της αγάπης.
Οι πύλες αυτές όμως ανοίγουν μόνο από το Άγιο Πνεύμα.
Η αγάπη του Θεού είναι θεϊκό χάρισμα και δίδεται στον άνθρωπο εκείνο που είναι έτοιμος να δεχτεί τέτοιο χάρισμα, που έχει προετοιμαστεί με καρδιακή καθαρότητα, με αγνότητα νου και σώματος.
Το μέγεθος του χαρίσματος εξαρτάται από το μέγεθος της προετοιμασίας.
Γιατί ο Θεός και στο έλεός Του ακόμα είναι δίκαιος.
Η αγάπη του Θεού είναι ολότελα πνευματική. «Το γεγεννημένον εκ της σαρκός σάρξ εστί, και το γεγεννημένον εκ του Πνεύματος πνεύμα εστι» (Ιωάν. γ’ 6).

Η σαρκική αγάπη, σαν γεννημένη από σάρκα και αίμα που είναι, έχει υλικές και διεφθαρμένες ιδιότητες.
Είναι τρεπτή, προσωρινή.
Η φλόγα της εξαρτάται απόλυτα από την ύλη.

Όταν ακούς από την Αγία Γραφή πως ο Θεός είναι πυρ (βλ. Εβρ. ιβ’ 29), πως η αγάπη είναι πυρ, και μέσα σου νιώθεις να καίει η φυσική, η υλική αγάπη, μη πλανηθείς και πιστέψεις πως η μια φωτιά είναι ίδια με την άλλη.
Όχι! Κι οι δυό αυτές φωτιές βρίσκονται σε έχθρα μεταξύ τους κι η μια καταπίνει την άλλη. «…έχωμεν χάριν, δι’ ης λατρεύωμεν ευαρέστως τω Θεώ μετά αιδούς και ευλαβείας· και γάρ ο Θεός ημών πυρ καταναλίσκον» (Εβρ. Ιβ’ 28-29).

Απόσπασμα από το βιβλίο του Οσίου Ιγνατίου Μπριαντσανίνωφ, η «Βασιλεία του Θεού και ο αντίχριστος» και το κεφάλαιο κεφάλαιο η «Αγάπη του Θεού». Ιδιωτική έκδοση, Αθήνα 2008, σ. 126- 132.